Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 rasberry pi3 heger seg


syver

Anbefalte innlegg

Har i det siste opplevd at min pi3/hs3 henger seg. Selvfølgelig når jeg er ute å reiser og kona hjemme alene. Kan jegm f.eks. sette opp fast reboot til et klokkeslett? Er det noe cash som fylles opp som må tømmes slettes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke i endel tilfeller. F.eks. som en preventiv reboot før en minnelekkasje har fylt minnet. Men har systemet krasjet så vil gjerne cron service også ha stoppet.

Jeg foreslår en vaktbikkje. F.eks.: http://www.switchdoc.com/2014/11/reliable-projects-watchdog-timers-raspberry-pi-arduinos/

Der gjennomgår han bruk av den watchdog som er inebygd og ekstern watchdog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Einar skrev:

Der gjennomgår han bruk av den watchdog som er inebygd

Får ikke den innebygde det samme problemet som cron...?

 

Jeg tror uansett en ukentlig restart vil løse det meste hvis Pi'en sliter. :) 

Hver tredje dag hvis ikke...

 

 

Uansett så løser man jo kun et symptom. Jeg har nettopp lært at hvis man har script-feil i loggen, så spiser det minne utrolig fort.

For ikke lenge siden, flyttet jeg HS3 installasjonen fra en VM til en ny (Windows ville ikke installere Creators Update), men glemte en liten detalj for et script som kjører hver gang døra ble låst opp eller igjen.

 

Jeg kunne ikke forstå minnelekkasjen! Minnebruken var fin og stabil på dagtid og om natten. Men når vi kom hjem så spratt den i været! Så jo feilen i loggen men siden jeg visste hva det var, og at det ikke var kritisk så brydde jeg meg ikke om det. Men så begynte jeg å tenke litt. Fikset script-feilen, og minnebruken har vært ganske stabil siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.