Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flir one - Varmetap


Ronny

Anbefalte innlegg

Jeg føler det er så mange kloke hoder i denne gruppa, så jeg spør om en generell ting her.

 

Har noen erfaring med Flir One for husbruk ? Dette skal ikke brukes profesjonelt, men mest til hus/hytteprosjekt hvor bedre isolasjon er et tema.

Om noen har testet den, har rasjonelle synspunkter eller alternativer, setter jeg pris på svar.

http://www.flir.com/flirone/

 

Bilderesultat for flir one

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få effekt av termokamera bør man sette bygget i undertrykk. Har du mulighet til det med ventilasjon feks? Da er denne helt grei å bruke, men selvsagt ikke i nærheten av Flirbrødrene sine som koster fra 60K opp til 500K. Man får uannsett en indikasjon. 

 

Har du god greie på termodynamikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Flir One og har hatt mye glede av den. Bruker den til å sjekke plugger og stikk. Og ja, en vifteovn har fått driftsforbud. Stikket går varmt. Så det blir nytt stikk eller ny vifteovn. Sjekker ladere og ladeledninger. Den fant dårlig lagt isolasjon i taket på hytta. Det stemte at det var slurvet der. Og den viser kuldebroer. Men trekk viser den ikke eller i beste fall dårlig. Den kan ikke se kald luft. Har funnet feil i elektronikk ved at den ser komponenter som går varme. Da er det best å ha en identisk enhet som fungerer som den skal. Det var vel det jeg kom på i farta. Jeg har hatt den siden den ble lansert.

 

Men! Den funker bare på mitt Samsung nettbrett. Ikke på Sony telefonen. Så pass på at du har returrett. Eller sjekk i det minste kompatibilitetslisten.

Og på nært hold må du huske at termokamera og visuellt kamera ikke har felles linse. Det blir en liten parallaksfeil. Vri kameraet for å finne denne.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.