Gå til innhold
GO_Nilsen

Linke flere homeseer kontroller sammen!

Anbefalte innlegg

Kjører hs3pro på en vmserver. Ønsker å bruke en kontroller (pc) til som er på hytta. Er det mulig å linke disse systemene sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ønsker du å oppnå med å koble dem sammen?

Hva slags enheter har du på hytta? Hvis det bare er z-wave ville jeg gått for en UZB1+RPi og lagt den til som et ekstra interface på HS hjemme (via ser2net). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare tengte om det var en lett mulighet. Har en pc som står å snurrer å går der uansett. Tengte da hadde jeg hatt full kontoll over ting der, samt at jeg slapp å kjøpe plug-in en gang til =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel kjøre flere z-wave nett på en og samme installasjon, så strengt tatt trenger du bare et interface på hytte og knytte det opp via ser2net. Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, gjomle skrev:

Du kan vel kjøre flere z-wave nett på en og samme installasjon, så strengt tatt trenger du bare et interface på hytte og knytte det opp via ser2net. Eller?

Klart det er en mulighet, men jeg ville si det var lit avhengig av hva slags internett-tilkobling hytta har. Er det 4G eller noe annet sporadisk er det tryggere å ha lokal kontroll. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en RPI med RaZberry på hytta - koblet sammen med ser2net og vpn til Homeseer som jeg har hjemme. Funker smooth (til slutt - med siste oppdatering av ser2net)

Kjører 4G router på hytten

Endret av Heggholmen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå