Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Detektere fallende temperatur etter stigende?


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å finne ut sånn ca. når det er behov for å gå og fylle ved i ovnen. Har en tempmåler over røykrøret, og siden temperaturen stiger når man fyrer, og så synker igjen når det begynner å bli oppbrent burde jo det være en grei måte å detektere når det er behov for å lette på liket og kaste en ny kubbe i ovnen. Men hvordan gjør man dette enklest? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å finne ut sånn ca. når det er behov for å gå og fylle ved i ovnen. Har en tempmåler over røykrøret, og siden temperaturen stiger når man fyrer, og så synker igjen når det begynner å bli oppbrent burde jo det være en grei måte å detektere når det er behov for å lette på liket og kaste en ny kubbe i ovnen. Men hvordan gjør man dette enklest? 

Jeg har brukt en virtuell device som aktiverer når tempen kommer over x ved ovnen. Denne devicen trigger også en timer som bevegelsessensoren nullstiller hver gang jeg går forbi ovnen. Har den ikke sett meg på en time får jeg beskjed. Fordelen min er at jeg da har glass på ovnen og kan lett se om det trengs mer ved om jeg går forbi ovnen.

 

Jeg tenker at en beskjed ved fallende x antall grader mens denne virtuelle devicen er trigget.

 

Denne virtuelle devicen min skrur seg av når tempen kommer under x grader igjen og slutter dermed å vasle meg.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.