Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mulig å styre Luxaflex/powerview?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøvde å søke her på forumet, men fant ikke noe. Send meg gjerne i rett retning hvis det er diskutert før :)

 

Har ønsker om å montere Duette gardiner i nyhuset og da ilag med motorisert styring.

Ser Luxaflex har dette med en "avansert" fjernkontroll. I den form at man har mange innstillingsmuligheter. :)

 

Er det noen som vet om dette er mulig å få inn i HS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sendte spørsmål til Kjells markiser vedrørende styring av Plisse/duette gardiner.
Fikk følgende svar:

Quote

 


 

Std svaret er at vi må levere std motorer, dvs uten RTS, til smarthus-systemer. 

 

Plisse/Duette modell AE 10-M

 

Motorene er 24V. Vedlagt er datablad på motoren.  

 

Så er det opp til elektrikker som leverer smarthus systemet til kunden å styre disse motorene etter disse opplysninger. Det finnes så mye forskjellig og vi har ikke mulighet til å sette oss inn i alle systemene. Kun KNX som støttes offisielt av Somfy men kreves alltid spesielle relé kompatible med systemet og 24V støtte i systemet

 

 

 

 

Betyr det at en slik løsning kan styres med en slik: https://www.intin.no/produkt/qubino-flush-shutter-dc/

 

Sliter litt med å forstå hvordan man skal klare å styre en plisse eller duette gardin med motor.
Siden gardinen kan dras ned fra toppen, og opp fra bunnen.

Tror jeg må innom å prate med noen som har peiling når jeg kommer meg hjem over påske.

lv25_ds.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hadde på tirsdag avtalt et møte med lokal Luxaflex forhandler for å diskutere litt løsninger.

Om det var tilfeldigheter eller ikke, det vet jeg ikke, men representant fra Luxaflex var på besøk denne dagen og ble også med på møtet.

 

Pratet litt om mine planer og mine synspunkter, blant annet alt skal styres av en app etc.

 

Han kunne da kjapt informere om at Luxaflex har et åpent API og at de har en filosofi på at de skal være åpne og brukes til alle ønsker og formål.

 

Nå er jo jeg helt grønn når det kommer til programmering, men er det noen som enkelt ser om dette API'et er dugende til noe? :)
Og er det noe som kan brukes med HS3?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.