Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Porte et pythonscript til VB/.Net


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Forsøker å få inn integrasjon mot bmw connected drive i homeseer. Det finnes ingen plugin, men det finnes et api, og det finnes et pythonscript (laget til openHab) som gjør det jeg trenger.

Såvidt jeg kan se er ikke pythonscript støttet av homeseer. Finnes det noen god måte å oversette python til vb? Eller må man rett og slett gjøre det manuelt?

 

Dette er forsåvidt et enkelt script, som kun benytter seg av http requests, så det bør være mulig å finne tilsvarende løsninger i vb.

 

Scriptet er dette: https://github.com/jupe76/bmwcdapi/blob/master/bmwcdapi.py

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel kjøre python med HomeSeer, det legendariske scriptet for å lese global-verdier for vær gjør det. Men scriptet må nok uansett skrives betydelig om.

 

Alt dette er nok mulig å gjøre i et script. Men, og det er alltid et men: Det er nok en del jobb.

Hvis du noengang har lurt på å lage en plugin, så er nå en utmerket anledning. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og testet Home Assistant tidligere i dag, og en av komponentene jeg valgte å se nærmere på var nettopp Connected Drive.

Må si at integrasjonen var veldig god, også "beta-versjonen" med mer data og styring av ulike funksjoner virket veldig bra.

Skulle gjerne sett dette implementert like lekkert i HomeSeer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gjelsvik skrev:

Har det oppe å kjører i "enveis" modus nå. Dvs jeg får status fra Connected Drive og inn til HS3. 

Bruker samme pythonscript som linket til i første post, med litt modifisering.

Dette fortjener sin egen post og/eller guide. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager en egen tråd på det. Så kanskje noen kan bidra med å gi toveis kommunikasjon.. Hadde vært så flott å kunne låse dørene, blinke med lys, tute, eller slikt basert på ting i HS3.. 

 

Men gir forsåvidt grei nytte slik det er nå også.. "if hus = nattmodus OG bilens batteri <50% OG ladekabel ikke er tilkoblet, then [pushvarsle og teppebombe med mailer]" slik at man har strøm til å komme seg på jobb.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.