Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Association av enheter


PMGaustad

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å få " Association " til å virke

Når jeg setter opp Association  så virker det veldig vilkårlig hva slags element den setter inn, her er en Mertel (Schnider) bryter jeg prøver å få til å virke. Der skal vistnok gruppe 1 være dimmeren og gruppe 2 være homeseer, har når jeg klikker på device så får jeg opp enheten jeg vil styre, men kun 1 valg. har lagt den til 2 ganger for å se hva som skjer og den legger til et nytt element hver gang, hvordan kan jeg kontrollere dette? er vel Switch Mulitlevel 1 jeg er ute etter å kontrollere.

image.thumb.png.63cb5dda11fafd1c9053dbb18534421d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at gruppe 1 skal være mot enhetene dere skal styre? Det er nesten ALLTID gruppe 1 som skal være mot controlleren (HomeSeer). 

 

Merk at det som står som tekst ikke trenger å være riktig, det er en bug i HomeSeer - på den ene står det nå «notification 1», men det har ingen betydning. Den er assosiert mot node 26, endpoint 1 likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

Er du sikker på at gruppe 1 skal være mot enhetene dere skal styre? Det er nesten ALLTID gruppe 1 som skal være mot controlleren (HomeSeer).

... for Z-wave Plus. For eldre noder er det som oftest den siste gruppen.

 

Det skal ikke være nødvendig å assosiere med og uten Endpoint for en modul.

 

 

@PMGaustad nøyaktig hvilke enheter er det snakk om? Da tenker jeg på produktnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, PMGaustad skrev:

Ja

Men det virker ikke. Og som du ser på bildet jeg la opp ser du at den ikke legger inn Multilevel 1 men 2

Hvordan styrer jeg dette? har det noen betydning?

 

Ja, det var det jeg mente - hvilken child-device som står har ingen betydning. Den viser bare en tilfeldig device tilhørende noden. Så fjern den ene med «endpoint 1», så burde det funke. :) 

 

Er begge noder inkludert secure eller non-secure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg testet en go del i dag. Lært litt om hvordan man "aktiverer" brytren slik at den mottar komandoer osv
Testet litt avstand (rekkevidde)

Får bryteren til å virke mot homeseer, men ikke direkte mot komponenten (dimmer modulen via assosiering)

Via homeseer så er bryteren kun on/off og jeg får ikke dimmet. Mulig det går å lage en event på dette. Men hadde vært gøy å fått til assosiering snart også, har fortsatt ikke fått dette til på noen av mine 3 trådløse brytere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.