Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp meg!


Dabis1705

Anbefalte innlegg

O store orakel 

Det begynt med at jeg fikk problemer med systemet mitt hvor alt gikk svært tregt opp mot 2 min før aktiverte hendelser skjedde. Så jeg kjøre en del Full optimize uten at det funket. Nå har det blitt verre da systemet ikke finner nodene mine. Det rare er at dør-sensorene fungerer å kommuniserer med homeseer men Fibaro røykvarslerne mine har mistet kontakten samme som alle nodene som går på faststrøm. Noen som har noen ideer? 

Skjermbilde 2018-04-16 kl. 18.10.42.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først, ta backup!

 

Prøv så det enkleste, slå av controlleren, ta ut og inn USB-pinnen og slå på igjen. 

 

Hvis ikke det hjelper, prøv å oppdater til siste versjon av HS3, som kom forrige uke. 

 

Hvis det ikke hjelper, prøv siste beta av z-wave plugin. 

 

Har du Pro? Hva sier i såfall Z-Seer?

 

Hva slags USB-pinne har du? Firmware-versjon? Har du gjort noe i nettverket ditt nylig? Hvor mange noder har du? Har du en strømdrevet node som plutselig er koblet fra strømnettet? Har du polling aktivert på noen noder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan legge til at jeg plutselig i dag opplevde samme som @Dabis1705 viste. En del devicer har rapportert temperaturer, lux osv. men det var ikke mulig å styre noe. Aner ikke hvordan det oppstod og loggen ble såpass full at jeg ikke har forsøkt å lete for å se om jeg fant noe rart. Etter diverse restarter, så flyttet jeg Z-sticken to ganger og tilslutt så virket den igjen. Alt som før. Veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.