Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Energi Måler og oppsett


clio75

Anbefalte innlegg

Har tidligere fått instalert 2 stk Aeotec Home Energy målere (zw095-C). 

Disse prøver jeg nå å sette opp slik at jeg kan se hva huset bruker av strøm.

MEN.... Jeg sjønner at ikke det kan være så enkelt som å bare montere og bruke ting i denne hjemmeautomasjon verden. 

 

Jeg har sett at @Moskus messer om at Homeseer skal i gruppe 1 uten endpoint.  Men får dette tilbake fra loggen 

Quote
mai-01 17:46:20   Z-Wave 3 out of 3 Child devices of node 4 were created successfully.
mai-01 17:46:19   Z-Wave Getting association information for Energi Hele Huset HeleHuset
mai-01 17:46:18   Z-Wave Assigning return route from node 1 to Energi Hele Huset HeleHuset
mai-01 17:46:18   Z-Wave Z-wave: Adding association for Z-Wave device Energi Hele Huset HeleHuset (Node 4, Group 1, Endpoint 1) to HomeSeer
mai-01 17:46:18   Z-Wave All associations for node 4 have been retrieved successfully, it supports associations on these groups: 1.
mai-01 17:46:18   Z-Wave Node 4 Association Group 1 can have 5 associations, and currently has 2
mai-01 17:46:18   Z-Wave Getting association information for node 4
mai-01 17:46:18   Z-Wave Warning Could not get the METER TYPE from node 4, so devices for the METER class will not be created or rebuilt.
mai-01 17:46:18   Z-Wave Warning Could not get the METER TYPE from node 4, so devices for the METER class will not be created or rebuilt.
mai-01 17:46:18   Z-Wave Processing Information for Node 4 Multi-CHANNEL Command Class of METER_V3, Endpoint 3
mai-01 17:46:18   Z-Wave Warning Could not get the METER TYPE from node 4, so devices for the METER class will not be created or rebuilt.
mai-01 17:46:18   Z-Wave Processing Information for Node 4 Multi-CHANNEL Command Class of METER_V3, Endpoint 2
mai-01 17:46:18   Z-Wave Warning Could not get the METER TYPE from node 4, so devices for the METER class will not be created or rebuilt.
mai-01 17:46:18   Z-Wave Processing Information for Node 4 Multi-CHANNEL Command Class of METER_V3, Endpoint 1
mai-01 17:46:18   Z-Wave Node 4 is a Z-Wave Plus node. Retrieving ZWPlus Info...
mai-01 17:46:18   Z-Wave Node 4 is Z-Wave version: Lib: 4,34 App: 1.4
mai-01 17:46:17   Z-Wave Node: 4 Controls Class(es): MARK
mai-01 17:46:17   Z-Wave Node: 4 Supports Class(es): ZWAVEPLUS_INFO, VERSION_V2, MANUFACTURER_SPECIFIC_V2, METER_V3, CRC_16_ENCAP, MULTI_CHANNEL_V3, MULTI_CHANNEL_ASSOCIATION_V3, CONFIGURATION_V4, ASSOCIATION_GRP_INFO_V2, ASSOCIATION_V2, FIRMWARE_UPDATE_MD_V2, POWERLEVEL, DEVICE_RESET_LOCALLY
mai-01 17:46:17   Z-Wave Syncing Z-Wave nodes with device list...

<br> Så må jeg faktisk sette endpoint på denne eller trenger jeg ikke? 
Eventuelt hva må jeg gjøre for å få dette riktig ??
Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus
Det ser ut som du har rett med endpoint. det virker i alle fall.

Beta prøvd Annet problem. 

Fra loggen : 

Quote

 

mai-01 20:05:02   Z-Wave Warning

(2) Received a METER class report from node 5 for MT=Electric_meter, MST=0, but the corresponding child device could not be found.

 

Har som sagt to like Node 4 og node 5. 

Trodde jeg hadde satt opp alt likt, men det ser jo ikke slik ut da. ?

Noen som har noen hint ? 

Endret av clio75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, ZoRaC said:

Mulig du må ta en exclude/include etter du oppdatert plugin?

Takk for tips, men samme feil etter ekskludering og inkludering. 

mai-01 21:07:57   Z-Wave Warning (2) Received a METER class report from node 16 for MT=Electric_meter, MST=0, but the corresponding child device could not be found.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.