Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skikkelig sensor / mottaker / senderløsning


aleks

Anbefalte innlegg

Finnes det noen skikkelige hubber som fungerer med home assistant / mqtt etc som fungerer skikkelig. 

 

Begynner å få en god samling av produkter nå og får ikke til en stabil løsning. Hadde ønsket en sentral hub I senter av huset og har prøvd en rasberry med virtualhere og aeon g5 zwave, conbee zigbee og rx433, men er ikke stabilt, særlig zigbee.

 

Har en Samsung smart things hub som hadde vert genial hadde den kjørt alt lokalt, men den gjør det ikke.

 

Så finnes det en hun som tar zwave, zigbee, 433 etc og pusher enten virtuell USB eller mqtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, aleks skrev:

Så finnes det en hun som tar zwave, zigbee, 433 etc og pusher enten virtuell USB eller mqtt?

Raspberry Pi... ;) 

 

Men seriøst, det er nok det beste alternativet. Hvis du ikke får det "stabilt" (hva som nå er ustabilt) så tror jeg heller løsningen er å lete etter det problemet. Jeg har Z-wave og DeCONZ kjørende på hver sin Pi, og hadde enda en for to stk. RFXtrx (men originale Pi ble for svak, og har ikke oppgradert den enda). Z-wave og Zigbee fungerer knirkefritt hver gang, hver dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du ha conbee eller rasbee? - Tror jeg har funnet ut hvorfor conbee feiler da det ser ut som USB-sticken ikke løser kontakten selv ved reboot (må fysisk plugge den ut og inn) når en bruker USB over ip av noen form (USBIP, Virtualhere eller linket metode).

 

For nå bruker jeg bare RP3 (den nye som kom ut) med HA integrert så slipper jeg å styre med nettverket for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.