Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billig plafond fra Elektroimportøren. Buzzer veldig (Fibaro dimmer 2 - uten N)


henrikhoe

Anbefalte innlegg

Alle andre dimmere i huset fungerer fint, selv om noen bare trekker 15W uten bruk av bypass.

 

Kjøpte to slike til å ha i boden når de var på tilbud til halv pris.

 

https://www.elektroimportoren.no/takarmatur-meta-led-18w-ip44-dim/3306787/Product.html?Event=pathlist

De gir godt lys, men selv med to stk på en dimmer så buzzer de ved full last, ved last 10% så går det over fra Humming til skikkelig bzzzzing.


Har prøvd å legge på bypass 2 uten hjelp. Følger alle taklamper jeg har prøvd får buzzing, mens taklamper der jeg må sette inn egne pærer buzzer ikke.

Jeg bruker ikke N leder (2 wire hvis det har noe å si)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, henrikhoe skrev:

Er det bare å sette parameter 30 til 0 eller 1. Merket ikke noe forskjell der men vet ikke om jeg sette manuelt andre steder.

 

30 stod på 2 fra før

 

Var den jeg tenkte på ja, å prøve både 0

og 1. Da hjalp tydeligvis ikke det. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, henrikhoe skrev:

Jeg bruker ikke N leder (2 wire hvis det har noe å si)

Ja, det kan ha noe å si, hvis/siden du allerede har prøvd en Bypass. Men har du prøvd å bytte leading/trailing edge med bypassen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Ja, det kan ha noe å si, hvis/siden du allerede har prøvd en Bypass. Men har du prøvd å bytte leading/trailing edge med bypassen på?

Skulle gjerne brukt 3 wire, men bak i veggboksene her går det inn 4 N ledere i en wago, så vet ikke hvilken N leder som tilhører den lampa. Hvis jeg visste det hadde jeg koblet på N.

Prøvde å endre parameter 30 men det var null forskjell. Merket ingenting. Hadde samme problem med en ikea spottskinne som stod samme sted med GU10, så kan jo være noe med strømmen her også. Har jo 12W last andre steder uten bypass som ikke flimrer eller buzzer. 

Takk for tipsene forøvrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.