Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa, jowiehue og farge/RGB lys


aleks

Anbefalte innlegg

Prøver meg på homeseer trial, og sliter litt med oppsettet. Med homeseer sin Alexa native skill, hvordan inkluderer en jowiehue RGB hue pære? Får bare no color support fra Alexa.

 

Kanskje jowiehue ikke støtter Alexa smart Home systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, aleks skrev:

Kanskje jowiehue ikke støtter Alexa smart Home systemet?

Trodde da det. Jeg vet det ble gjort noen endringer i APIet før versjon .435, og mener JowiHue (som spurte etter dem) implementerte dem med en gang.

 

 

Jeg kan sjekke, hvis jeg finner igjen en av Zigbee-pærene mine. Fargevalg fungerer utmerket med Alexa på Z-wave, ser ingen grunn til at JowiHue ikke skal kunne gjøre det samme. Eneste aberet med Z-wave er at det er selve "root" devicen som må enables for tale (og gis en fornuftig engelsk talekommando/navn).

 

F.eks. denne konfigurasjonen:

image.png

 

... gjør at jeg kan si "Alexa, set the bedroom to yellow", f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24/08/2018 at 12:53, Moskus said:

Trodde da det. Jeg vet det ble gjort noen endringer i APIet før versjon .435, og mener JowiHue (som spurte etter dem) implementerte dem med en gang.

 

 

Jeg kan sjekke, hvis jeg finner igjen en av Zigbee-pærene mine. Fargevalg fungerer utmerket med Alexa på Z-wave, ser ingen grunn til at JowiHue ikke skal kunne gjøre det samme. Eneste aberet med Z-wave er at det er selve "root" devicen som må enables for tale (og gis en fornuftig engelsk talekommando/navn).

 

F.eks. denne konfigurasjonen:

image.png

 

... gjør at jeg kan si "Alexa, set the bedroom to yellow", f.eks. 

 

 

Og det er eneste endring du har gjort fra å plugge inn pæren til fargevalg fungerer? Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke fungerer - kjører du dette gjennom jowiehue eller direkte zigbee-modulen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor feilen ligger, men slik jeg forstår er devicen i den røde sirkelen root-komponenten, og de i de blå er children.

 

Ved Alexa-appen blir bare settings fra root hentet ut, og ting som farger (det som ligger i "hue") føler ikke med.

 

 

homeseer.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.