Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Styre Schneider MTN507601


JohnMartin

Spørsmål

Elektriker har montert en Schneider MTN507601 på badet ilag med en Fibaro Dimmer 2.

Begrunnelsen var at det var greit med en 1-pol bryter i taket, men lys rundt speil måtte være 2-pol.

 

Ulempen med MTN507601 er at den ikke fungerer offline. Så dette lyset virker ikke når det ikke er koblet opp mot et HA system.

Fibaro fungerer fint, men ikke MTN507601. Elektriker sa at den måtte inkluderes og programmeres til å aktivere utgangen når man trykte på inngangen. Det fungerte ikke "out-of-the-box".

 

Har fått inkludert MTN507601, men alt som ble lagt til var denne:
image.thumb.png.e3456bfa74f6a1fbd6c9648cbd1f6710.png

 

Noen som kan veilede meg til hvordan jeg kan få bryteren til å slå på lyset? ?

 

Og ja.. målet er jo at det skal gå automatisk og alt som hører med, men har LITT mange baller i luften, og nå må jeg bare prøve å holde WAF vedlike inntil jeg kommer så langt! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
46 minutter siden, JohnMartin skrev:

Elektriker sa at den måtte inkluderes og programmeres til å aktivere utgangen når man trykte på inngangen.

Elektrikeren din har helt rett. Det er ingen mulighet for brytere til Mertens to-polte brytere.

Tåpelig nok. :(

 

47 minutter siden, JohnMartin skrev:

Noen som kan veilede meg til hvordan jeg kan få bryteren til å slå på lyset? 1f60b.png

"Bryteren"? Er det S2 på Dimmer 2 det er snakk om? I så fall skal du ha assosiasjoner.

Gruppe 4 på Dimmer 2 skal settes til Node 9.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
13 minutes ago, Moskus said:

"Bryteren"? Er det S2 på Dimmer 2 det er snakk om? I så fall skal du ha assosiasjoner.

Gruppe 4 på Dimmer 2 skal settes til Node 9.

 

Det var spot on. Du fortsetter å imponere :)

 

Men for å spille videre på det med assosiasjoner.

Hvis jeg ikke hadde slettet "Switch Multilevel 2" tidligere, ville jeg da i teorien kunne styrt Mertens bryteren hvis jeg hadde satt Node 9 til gruppe 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
10 timer siden, JohnMartin skrev:

Hvis jeg ikke hadde slettet "Switch Multilevel 2" tidligere, ville jeg da i teorien kunne styrt Mertens bryteren hvis jeg hadde satt Node 9 til gruppe 5?

Nei. Gruppe 4 sender basic on/off. Og det er det Merten mottar. :) 

 

Men det er mulig (men ikke sikkert) du kunne fått S2-knappen til å vise på "Switch Multilevel 2". Da kunne du brukt den som en scene-bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.