Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips HUE + Fibaro dimmer?


Morgens

Anbefalte innlegg

Hei.


Hva er beste løsning når man setter inn HUE-pærer i lamper som allerede har en Fibaro  bryter i veggen?

 

Kan pærene dimmes fra Fibaro - eller må alt gjøres fra HUE-appen/plug-in?

 

Fortell gjerne hvordan du løste det.

 

Homeseer og Fibaro styrer det meste.

 

Vil bare være sikker før jeg handler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og gå for samme løsning, har fibaro dimmer i veggen og vil ha hue i spottene, nå har ikke jeg nok peiling enda til og si hva som er best osv, men jeg ser for meg at jeg kobler lampe ledningen ut av dimmeren og setter den til fast fase slik dimmeren ikke styrer spottene lengre, så bruker jeg bare fibaro dimmer modulen til og styre home center med knappene til dimmeren... Vet ikke om det er beste måte, men tror det skal fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Morgens skrev:

Hva er beste løsning når man setter inn HUE-pærer i lamper som allerede har en Fibaro  bryter i veggen?

Du har to muligheter: 1) å fjerne Fibaroen eller 2) ikke bruke Hue-pærer. (eller skjult mulighet 3) La Fibaroen alltid stå på, men da er jo poenget borte).

 

Her er svaret for vanlige dimmere (til og med fra et sted du sikkert stoler på):

http://www.apple.com/shop/question/answers/readonly/how-will-they-work-with-existing-wall-dimmers/QU77UCP2KFX9DYFP2

 

 

Det vil muligens gå å bruke Fibaroene til å skru Hue av og på, men du risikerer at Hue ryker etter en stund (eller med en gang). Bare husk å juster parametrene slik at dimmeren ikke dimmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel mer riktig med løsningen kjetilhansen beskriver. At man kun benytter fibaroen som en dimmer. Altså Hue har konstant strøm og eneste man bruker fibaroen til er å få dimmer muligheten med bryteren. så må man synce fibaro dimmeren med hue pærer i programvaren man benytter. 

 

Selv liker jeg Hue, og ønsker å kunne styre dette fra bryteren - men siden Hue sine egen brytere ikke passer inn i elko ser jeg på tilsvarende løsninger. 

Har jo ene dimmeren jeg har med netduino, og andre hvor jeg har en gammel telefon ved bryteren. og nå sitter jeg å ser på Z-uno for styring av hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilfire skrev:

Blir vel mer riktig med løsningen kjetilhansen beskriver.

... altså å fjerne Fibaroen. OK, den står fortsatt der, men Den er ikke koblet til lyspunktet.

 

Poenget mitt er at det ikke er en god idé å sette en Hue-pære inn i en sokkel som er koblet til en dimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke koblet til en dimmer, sokkelen vil da alltid ha spenning, så du må skru den av i appen, grunnen til fibaro dimmeren enda er koblet til spenning er for og kunne sende signal til pæren for og skru den av og på fra enten home center eller hue sitt kontroll panel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.