Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Inkludere Fibaro fgd-212 med Aeotec Z-stick gen5 og Domoticz


havnegata

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å dele en erfaring.

Prøvde først med å ta ut USB-sticken fra pc, trykke én gang på den (blått lys blinker sakte). Så trykke tre ganger raskt på B-knappen på aktuatoren. Sticken begynner da å blinke blått raskt før den lyser fast blått i 2 sek. Dette er slik den forventes å være i følge manualen. Men etter at sticken er tilbake i pc skjer ingenting. 

Om jeg derimot lar sticken sitte i pc og i stedet inkluderer via Domoticz, så dukker en masse enheter opp (uten at jeg har undersøkt nærmere, så antar jeg at grunnen til at det er så mange er at de som ble inkludert via sticken nå også dukker opp). Å inkludere via Domoticz går bra så lenge avstanden til aktuatoren ikke er for stor. Hos meg fungerte det på 7 m hold med relativt fri sikt. 

Om noen har en ide om hvorfor jeg ikke fikk det til via USB-sticken tar jeg gladelig i mot tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med den der, men tror pinnen må være knyttet til Domoticz uansett for inkludering av noder.

 

Du får opp "en masse enheter", dette er nok fordi de aller fleste Z-Wave produkter har flere "enheter", stort sett trenger du bare noen av dem. (se ID tab under enheter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, havnegata skrev:

Mener du det er spesielt for Domoticz eller mener du det også gjelder for eksempel HomeSeer også

wops, dette gjelder vist bare secure Z-Wave, svaret mitt var basert på følgende:

 

 

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, havnegata skrev:

Men etter at sticken er tilbake i pc skjer ingenting. 

Etter at du har gjort det må du "importere" (heter det i hvert fall i HomeSeer) Z-wave enheter. De ligger i pinnen, men må muligens leses inn i Domoticz. Hvis Domo gjør hele jobben, så blir det gjort automatisk...

 

Jeg kan derimot ikke fortelle deg helt hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evelen skrev:

Men stort sett er det ikke nødvendig å ha den så nært, har aldri trengt det utenom min ene secure enhet

Joda, men flere og flere Z-wave Plus enheter liker å kryptere kommunikasjonen, Aeon Labs har f.eks. det som standard. Da må man velge å ikke legge den til kryptert (for det er som oftest en mulighet) eller flytte den nærmere.

 

Kilde: 3 timer med banning over nye plugin-moduler... ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.