Linn85 Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Hei! Ny på dette. Til nå har jeg bare Ring doorbell, Google Home og noen Phillips Hue pærer. Jeg vil gjerne kunne kontrollere ALT lys, men hver pære av de Phillips Hue pærene koster 500 kroner, og jeg har spotter over alt, så det kommer på godt over 15.000.- Men jeg har jo lamper med tre-seks ulike pærer så det jeg lurer på om jeg kan koble meg på selve lampen? Altså ett sted fra bryter til lampen? Om noen skjønner logikken? Kan jo også bare bytte ut lampene, men da blir det jo like dyrt. Dette har jeg over hele huset. (Var slik når jeg kjøpte) Noen som har ett tips til en enkel måte å "styre" dette på? tidig-takspotlight-m-spotter__0607352_PE682901_S4.JPG.jp2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Actibus Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Du kan få elektriker til å montere f.eks Fibaro Dimmer 2 eller tilsvarende bak bryteren hvis du har skjult anlegg, evt oppi lampen men da må det kables ekstra for å kunne styre den med bryter, evt trådløs bryter. Da kan du styre hele lampen med 1 pille til rundt 500kr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn85 Skrevet 5. november 2018 Forfatter Del Skrevet 5. november 2018 Kan det gjøres slik at jeg kan styre via telefonen også? Hva heter produktet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 24 minutter siden, Linn85 skrev: Kan det gjøres slik at jeg kan styre via telefonen også? Ja, du trenger en eller annen form smarthussentral. Gjerne en som støtter både Hue (ZigBee) og Z-wave. Athom Homey, SmartThings eller HomeSeer er vel et par alternativer jeg kommer på. 25 minutter siden, Linn85 skrev: Hva heter produktet? Svar: 2 timer siden, Actibus skrev: f.eks Fibaro Dimmer 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.