Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte fra RPi3 HS til HS Standard


presta

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal flytte i fra RPi HS3 til en HS3 Standard på en windows maskin. Er det noen som vet om en guide for å gjøre dette?

Jeg har tatt ut SD kort i fra RPi men ser ikke umiddelbart hvilke filer som skal kopieres over i windows installasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i en annen tråd nylig:

 

Selve overføringen til ny hardware gikk veldig greit:

  1. Installerte HS3 med demolisens.
  2. Tok backup av konfigurasjonen i Tools/Setup bildet på RPi
  3. La inn RPi backupen i Windows installasjonen
  4. Restart HS3
  5. Måtte manuelt legge inn noen plugins (Z-Wave, TradfriSeer og Easy Trigger er de jeg MÅ ha pr i dag)
  6. Overføre Z-Wave fra Aeon til UZB1 (RPi: Send network information to another controller and make it primary, Win: Receive network from another controller) og det tok vel et par minutt.
  7. Legge inn nytt lisensnr/passord i myhs.homeseer.com

 

Ligger Z-Wave nodene på en USB pinne er det bare å flytte den over og velge COM-port så skal det meste være på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for guide.

Problemet er at mine 30 dager prøveperiode har gått ut og det eneste skjermbilde jeg har tilgang til er " Software License Registration " This software is unregistered and will not operate until you register it. Please enter your registration information below.

 

Får spørre home seer om jeg kan få en utvidelse av prøvetiden på RPi, så overføre iht. guiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.