Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Apper til Smart-plugger


ChristianB

Anbefalte innlegg

Heisann. Fant ikke en egen mappe for smartplugger, så jeg håper det er ok å poste her.

 

Det er en del smartplugger å få kjøpt til en billig penge på feks Wish. Har ett sett som skal styres med en app som heter "Smart Life". Ser også at det finnes plugger som ser like ut men som skal styres med andre apper, feks heter "EweLink".

Spørsmålet mitt er hvorvidt noen her har erfaring med hva som går om hverandre så en slipper å ha forskjellige "original-apper" å måtte forholde seg til.

Det dreier seg om smartplugger styrt av WiFi som er GoogleHome kompatible.

Noen som har prøvd litt?

Hilsen Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ChristianB skrev:

Det er en del smartplugger å få kjøpt til en billig penge på feks Wish. 

 

Disse ville jeg aldri i verden satt i stikkontakten min!

 

Men, ønsker du et smarhus eller et fjernstyrt hus? App-styring er fryktelig tungvint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel dessverre ingen plugin-moduler som både er billige og kompatible med "alt". Clas Ohlson sine ville jeg f.eks. stolt mer på en noe som helst fra Wish (som jeg ikke tar i med ildtang), men CO sine støtter ikke Google Home.

 

Belkin Wemo (prisjakt) skal støtte Google Home, f.eks. Men de er ikke direkte billige (ikke at de er dyre til hjemmeautomasjon å være, men det er ikke 150,- for en pakke på tre stykker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården vil nok de aller fleste (alle?) ha en "smarthus-hjerne" som de styrer utstyr fra. Fordelen med det at Google Home kun trenger å snakke med én tjeneste, og som bruker har du alle brytere og dimmere samlet et sted.

 

Startkostnaden er imidlertid høyere, det er nesten ikke til å komme fra. Men så er det en del kulere også. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.