Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

anbefaling av z-wave bev.detektor uten batteri


Håvardgj

Anbefalte innlegg

Heisann

 

er det noen som har en bevegelsesdetektor (multisensor) som de kan anbefale? helst en som kan benyttes med ekstern strømforsyning.

 

har 6 stk fibaro med batteri, men det var det med batterilevetid og rapportering av data, valget er å bytte batteri ofte eller redusere antallet statusoppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen på strøm, men har 3 stk fra Clas (de billigste), og disse har fungert i straks 2 år uten batteribytte. De har heller aldri rapportert feil. Veldig fornøyd med de, men som termometer er de for dårlige, da de bare rapporterer i hele grader. Men det hjelper vel på batteritiden, vil jeg tro.

Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeon Labs sine (både forrige og nåværende generasjon) kan kobles til fast strøm. Jeg liker dem. :)

Forrige generasjon fås på Clas, nyeste fås hos hvem som helst som Tronkia eller NetOnNet.

 

De nye har fordelen med at de er små og lettere å plassere, og at Luxen kan måles høyere enn 1000. De store har fordelen at de tåler bedre å være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Den har en ledning, men det er ikke til stikkontakt, det er en vannlekkasjesensor.

 

Eneste alternativ er Aeon Labs MultiSensor (ny og gammel), så vidt jeg vet.

hmm... så ut som en stikkontakt ved første øyekast ?

tror jeg må bli flinkere til å lese beskrivelsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fordel med Aeotec / Aeon Labs sin vs. Fibaro er at den bruker 2 batterier, dermed skal man i teorien ikke trenger å skifte like ofte. Batteriene koster latterlig mye i Norge, så anbefaler å kjøpe fra Kina. Jeg kjøpte disse og de ser ut til å fungere som de skal (ikke alt Kina ræl gjør jo det...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.