Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enkel og oversiktlig oppsett


mr.rs4

Anbefalte innlegg

Hva kaller dere deres devices? For når nettverket blir større og mer og devicer kommer med, ser jeg allerede nå at det kan bli litt rot.

Så lurer på hva deres erfaring, og hva dere mener er best / enklest oversiktlig?

 

Om dere ville lagt med et screen shot hadde det vært kjekt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus, ja den er veldig bra. Og derfor jeg ønsker å se hva andre har satt opp, for å få det enklere for meg senere. Jeg skal bytte ut alt, og vil ha enklest mest mulig oversiktlig.

Som i Floor tenker jeg å bruke 1 for kjeller, 2 for hove etg og 3 for loft. Da slipper jeg masse tekst. 

Som i Room blir det nok det rommet utstyret skal styres i.

 

Men lurer litt på når en føler, sensor står annen plass, enn det rommet den skal styre i, og hva jeg bør legge meg opp til der.

 

Jeg har litt forskjellige produkter av forskjellige merker, men MÅ finne et felles navn på ting. For slik jeg har det nå blir for mye tekst litt uoversiktlig. Og spesielt når man ska lage event`s. Og når jeg kommer igang med mobil app(Z-Tool+), så kan jeg gjøre det meste enkelt med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mr.rs4 skrev:

Da slipper jeg masse tekst. 

... hva er fordelen med det? Du skal jo ikke skrive navnet.

 

7 timer siden, mr.rs4 skrev:

Men lurer litt på når en føler, sensor står annen plass, enn det rommet den skal styre i, og hva jeg bør legge meg opp til der.

Hvilke tilfeller er dette? Hvilket utstyr er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skrive mist mulig, men slik at det er mest mulig forståelig i ettertid.

 

Eks;

Har en Fibaro motion sensor i garasjen, når den "ser" bevegelse, skal den gi et signal til Fibaro Wall Plug som er i under etasje, og i et rom. Men det er kanskje litt "vanskelig" / mindre uoversiktlig nå, og etterhvert en blir "mer erfaren", så tar en dette "lettere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mr.rs4 skrev:

Nei, skrive mist mulig, men slik at det er mest mulig forståelig i ettertid.

Tror du kan se bort fra "skrive minst mulig". Du skal bare skrive det 1 gang, de andre gangene velges det i nedtrekksmenyer.

 

Hvis 1, 2 og 3 gir mest mening for deg, så velge du det.

 

 

6 minutter siden, mr.rs4 skrev:

Har en Fibaro motion sensor i garasjen, når den "ser" bevegelse, skal den gi et signal til Fibaro Wall Plug som er i under etasje, og i et rom.

.. jeg må bare spørre: Hva skal det brukes til?

 

Jeg hadde sortert dem der de er plassert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eks over her, så går porten opp og ned, og jeg vil ha kontroll om / når det er bevegelse i den.

Har satt opp lysdioer som forteller status på port, og de(koblet nå på Fibaro Wall Plugg, men blir byttet ut til noen "billigere" etterhvert) er i kjelleren, da jeg ikke har utsikt til garasje derfra.

Så Fibaro Bevegelse Sensor i garasje, og Fibaro Wall Plugg i kjeller i Kino rom.

 

Har nå 2 slike senarioer som beskrevet over her.

 

Og i tilegg skal porten gå automatisk ned om det ikke er bevegelse i garasjen. Men det er annen event, men med samme Fibaro Motion Sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det. Det har gått opp et par lys for meg, når jeg ser det slik f.eks @ZoRaC la til lenger oppe her.

Så også en annet innlegg med oppsett en annen hadde gjort det med oppsett inne på HS Events Group.

Greit med innspill. Prøver å sette alt opp i hode, lage det enklest mulig, før jeg begynner på ny / rydder opp i ting.

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.