Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nytt system fra Nexa NXT med støtte for toveis og 300m rekkevidde


Remo

Anbefalte innlegg

Har et enkelt system bestående av Nexa og Tellstick, med noen Z-wave-komponenter. 

Er egentlig veldig fornøyd med Nexa, mye takket være pris og enkelt oppsett. 

 

Jeg har dog savnet støtte for å kunne dimme SG Junistar Gyro LED, disse fungerer dårlig på Nexa, selv om jeg dimmer mange andre downlights med driver fra andre produsenter. 

 

Jeg leser nå at Nexa har kommet med et nytt system som heter Nexa NXT som skal ha en del oppgraderinger. 

Her kan dere lese mer om det: https://nxtbynexa.se/

 

Er det flere som er nysgjerrige på dette?

 

Selv lurer jeg på følgende:

 

- Vil disse mottakerne være støttet av Tellstick Z-net Live?

- Jeg er svært misfornøyd med dagens dimmebrytere fra Nexa, disse nye får pushdim / impulsdimming. Er dette mer egnet for f.eks. barn? Det er omtrent bare meg i husstanden som får til å dimme med disse stopp/start dimmesekvens-bryterne, og jeg foretrekker app/Tellstick-styring i 9 av 10 tilfeller. 

- Hvor får man kjøpt det? Jeg finner det kun på noen få svenske sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Remo skrev:

Jeg leser nå at Nexa har kommet med et nytt system som heter Nexa NXT som skal ha en del oppgraderinger. 

Akkurat det Nexa trenger: Enda mer utvanning av sitt eget merkenavn... ?

 

2 timer siden, Remo skrev:

Vil disse mottakerne være støttet av Tellstick Z-net Live?

Vanskelig å tippe, men sannsynligvis ikke. De lover "300 m rekkevidde", og ingen vanlige 433 MHz eller 868Mhz protokoller klarer det.

 

2 timer siden, Remo skrev:

Jeg er svært misfornøyd med dagens dimmebrytere fra Nexa, disse nye får pushdim / impulsdimming. Er dette mer egnet for f.eks. barn?

Hvis dimming med fysisk bryter er viktig, så ville jeg heller ventet på f.eks. Z-DIM fra HeatIt eller vurdert Elko sine RF-dimmere (den siste er den dyreste). Et annet alternativ er å bruke en touchskjerm med en "slider" på eller, Google Home/Alexa: "Sett stuelyset til 50%". :) 

 

2 timer siden, Remo skrev:

Hvor får man kjøpt det? Jeg finner det kun på noen få svenske sider. 

Har ikke sett det i det hele tatt i norske butikker.

 

 

Jeg hadde hoppet bukk over Nexa hvis du likevel skal oppgradere. Se heller nærmere på produkter som bruker Z-wave og/eller Zigbee. Det finnes mange veier til et smart hjem, og mange som lar deg integrere ditt eksisterende utstyr før du går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Moskus skrev:

 

Hvis dimming med fysisk bryter er viktig, så ville jeg heller ventet på f.eks. Z-DIM fra HeatIt eller vurdert Elko sine RF-dimmere (den siste er den dyreste). Et annet alternativ er å bruke en touchskjerm med en "slider" på eller, Google Home/Alexa: "Sett stuelyset til 50%". :) 

 

 

Er z-dim i salg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.