Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Node ID cannot be found i log


lasseruud

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg "plutselig" fått masse slike feilmeldinger i loggen:

 

Error.thumb.JPG.40fed7244721cd0dac7f601cec5d2415.JPG

 

Disse er i og for seg ganske selvforklarende, men node-nummerne som feilmeldingene rapportere om, ligger alle i kontrolleren.

Node 86 er en Fibaro Smoke Sensor. Har denne sensor for "Relative_Humidity" som den feiler på? Denne feiler også med "Ultraviolet".

Node 153 er en Fibaro Dimmer 2 (FGD-212). Har denne "Air_Temperature" som den feiler på?
Instance på begge to er -1 og det virker vel litt rart?

 

Det genereres feilmeldinger på mange andre noder, som f.eks:
Node X feiler med "Atmospheric_Presure" og "Dew_Point". Dette er en Fibaro Wall Plug. Her er det også Instance -1.

Node Y feiler med "Air_Temperature". Dette er også en Fibaro Wall Plug. Instance: -1.
Node Z feiler med "Time". Dette er en Fibaro Smoke Sensor. Instance: -1

 

Jeg har prøvd rescan på disse, uten at det hjelper. Optimalisering har jeg prøvd. Jeg har foreløpig ikke prøvd exclude/include, for et par av de som feiler, er nettopp lagt til uten feilmeldinger.

 

Forslag for å feilsøke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har flere, men de har andre node ID’r. Titta kjappt gjennom loggen nå og det er i alle fall 12-13 ID-nummer dette skjer med. Det snåle er at dette har skjedd ganske brått. Kan ikke huske å ha gjort noen andre endringer enn å oppgradere til HS versjon .500. På toppen av dette har hele nettverket mitt blitt mye mindre responsivt i det siste også. Leker med tanken om å ta alt fra scratch igjen, men har 85-90 noder nå. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.