TrondM Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 Hei; jeg leter etter 16a z-wave rele som kan plasseres i veggboks, men har store problemer med å finne. Både HDL bus og Gavazzi kablet har dette, men finner ingen z-wave modul ; noen som vet ? Mvh TrondM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hkmod25 Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) Finnes ikke ennå, men en slik (for veggboksmontering - 60mm) - 16A skal komme. Endret 23. mars 2019 av hkmod25 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 På 23.3.2019 den 15.17, hkmod25 skrev: 16A skal komme. Oi, endelig! Hvor lang ventetid må påregnes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hkmod25 Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 (endret) Sansynligvis i beg. av sommer. Dette er på grunn at HELTUN vil levere enheten med ny, G7 Z-Wave chip. Som du kan se, enheten kan brukes ikke bare som en standard AV/PÅ bryter (sansynligvis med zero-crossing tech. integrert) men også som en termostat enhet. (Videreutvikling av HELTUN veggmontert termostat: https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/1087-termostat-he-zw-therm-fl2.html) Endret 25. mars 2019 av hkmod25 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 OK, takk. Høres fordyrende ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 @TrondM, har du belastning som trekker 16A? Om det er fast installert (ikkje stikkontakt) så er det tilstrekkeleg at det kan bryte aktuell last. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrondM Skrevet 19. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2019 Ja det stemmer @bjornepappa; I dette tilfellet så er det 3 stikk som ikke skal være aktivert på natta, og lasten er tilsammen ikke mer enn 200 watt. Men en eller annen gang kommer vel noen å plugger i hårføner og kjøkkenmaskin (eller noe ) samtidig ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 8 timer siden, TrondM skrev: Ja det stemmer @bjornepappa; I dette tilfellet så er det 3 stikk som ikke skal være aktivert på natta, og lasten er tilsammen ikke mer enn 200 watt. Men en eller annen gang kommer vel noen å plugger i hårføner og kjøkkenmaskin (eller noe ) samtidig ..... OK. Kan det være aktuelt å montere relé i sikringsskapet? I tilfelle har du meir å velge i.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrondM Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Siden jeg startet med Gavazzi for 15 år siden, så har jeg alle dimmere og releer i sikringsskapet - unntatt dette ene som må være desentralisert. Har du tips om gode z-wave produkter for rele og dimmere ? Har kun byttet ut noe av Gavazzi med z-wave men virker helt meningsløst å kjøpe de små fibaro duppedittene og montere på DIN skinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Eg har utelukkende Fibaro dimmer 2 som dimmer og dei fungerer veldig bra både dimmemessig og nettverksmessig, desse og dei andre puckane til Fibaro får du forresten din-montasje til. Av relé er nok det aller første eg kjøpte frå Tronika (12,5 A) det eg har erfart har fungert heilt prikkfritt frå første stund og har aldri hatt behov for endring av assosiasjon, parameter eller andre ting. Endret 20. mai 2019 av bjornepappa 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.