Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Summing fra Nexa dimmer


xibriz

Anbefalte innlegg

Jeg har to Nexa-dimmere som man setter inn i stikk: http://www.elektroimportoren.no/nexa-z-wave-mottager-mini-plug-in-dimmer-ad-147/4514784/Product.html?Event=searchlist

 

Begge to lager en summelyd. Summelyden varierer etter hvor mye man dimmer. Det er ikke høyt, men det ble litt irriterende når jeg ble oppmerksom på det.

 

Er dette normalt (har de fleste dimmere samme "problem")?

Hvordan er f.eks. Fibaro sine av samme type?

Er det beste å bytte til innebygde kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke unormalt, nei. Men det kan unngås

Hvilken pære står i?

 

Jeg har ikke Fibaro sine plugin-moduler moduler, men Popp & Co og andre, og det er lite brumming i noen av dimmerne jeg har. For det hadde jeg seriøst ikke taklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker V-LIGHT Dimbar Haled LED-pære fra Clasern

 

Det står 2 stk i den ene dimmeren og 6 stk i den andre. Jeg klarer ikke høre noe forskjell på summelyden på de to selv om de har forskjellig belastning.

 

Summingen er egentlig bare hørbar på 1-2 meters avstand, resten er nok innbilning. Nå husker jeg ikke om jeg testet dimmeren uten last i farten, jeg bare konkluderte med at begge oppførte seg likt siden jeg først trodde den ene var defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.