Jeg har virkelig prĂžvd Ă„ lese meg opp, men blir forvirret over flere systemer.Â
Â
Vi er en familie med 2 stk ungdommer, alt vi har er Apple produkter.Â
Starter snart total renovering av en enebolig. Og vil gjerne kunne styre ting ifra telefon og automatisk.Â
Â
Tenker da pĂ„ utelys, garasje, varme, bevegelses sensorer, dĂžrlĂ„ser og ringeklokker.Â
Ser for meg at jeg kan gi adgang til huset til besĂžkendes telefoner osv.Â
Â
Er det et system jeg kan kjĂžpe nĂ„.. og utvide ved behov etterhvert?Â
dvs. om jeg fÄr for Fibaro f.eks. Kan jeg da kjÞpe termostat til varmekablene og dette blir da lett integrert ifra telefonen, samt at man kan stille inn manuelt ogsÄ?
Â
Med andre ord, hva burde jeg gĂ„ for om jeg vil ha det pĂ„ telefonen, og at det mulig i ettertid Ă„ f.eks. legge til bevegelses sensorer i bod osv til lys.Â
SpÞrsmÄl
kbravo
Jeg har virkelig prĂžvd Ă„ lese meg opp, men blir forvirret over flere systemer.Â
Â
Vi er en familie med 2 stk ungdommer, alt vi har er Apple produkter.Â
Starter snart total renovering av en enebolig. Og vil gjerne kunne styre ting ifra telefon og automatisk.Â
Â
Tenker da pĂ„ utelys, garasje, varme, bevegelses sensorer, dĂžrlĂ„ser og ringeklokker.Â
Ser for meg at jeg kan gi adgang til huset til besĂžkendes telefoner osv.Â
Â
Er det et system jeg kan kjĂžpe nĂ„.. og utvide ved behov etterhvert?Â
dvs. om jeg fÄr for Fibaro f.eks. Kan jeg da kjÞpe termostat til varmekablene og dette blir da lett integrert ifra telefonen, samt at man kan stille inn manuelt ogsÄ?
Â
Med andre ord, hva burde jeg gĂ„ for om jeg vil ha det pĂ„ telefonen, og at det mulig i ettertid Ă„ f.eks. legge til bevegelses sensorer i bod osv til lys.Â
Â
Â
Kjeller:Â
Bad: varmekabel, lys.Â
gang: varmekabel, lys
Stue: Lys, varmepumpe
Soverom: Lys, varmepumpe
Vaskerom: Lys, bevegelses sensor, varmekabel,Â
Â
1. Etg:Â
Gang: ringeklokke, dĂžrklokke, varmekabel, lys,
toalett: varmekabel, Lys
Stue: lys, gulvvarme, persienner, varmepumpe
KjĂžkken: lys, gulvvarme, (sikkert masse etterhvert)
Â
2. Etg:
Bad: Lys, Varmekabel
sov: Lys, varmekabel, varmepumpe, persienner
Â
Uteareale:Â
GarasjeĂ„pner, Utelys, Bevegelses sensor, varmekabel i trapp, gressklipper, automatisk vanning.Â
Â
Â
5 svar til spÞrsmÄlet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.