Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] Arduino plugin - problem


Håvardgj

Anbefalte innlegg

Hei

 

tenkte å sette opp en Arduino som skal styre diverse releer, men jeg får ikke HS og Arduinoen til å snakke sammen over nettverket. er det noen som har satt opp en Arduino som kan hjelpe meg litt?

 

jeg har lagt til en arduino, skrevet inn IP-adresse, samt skrevet inn MAC-adresse. så lastet jeg ned .ino fila, åpnet den i Arduino-IDE'et. jeg lastet opp fila til Arduinoen, koblet til nettverket, og prøvde å koble til. men enten er den tilkoblet i et halvt sekund, eller så får jeg bare connection error.

 

jeg har prøvd med flere forskjellige Arduioner, forskjellige ethernet-kort samt forskjellige nettverksledninger.

jeg prøvde å legge inn en web-server, og får da respons med en gang.

 

 

noen som har vært borti dette før?

Endret av Håvardgj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Håvardgj skrev:

takker Moskus, skal prøve.

 

jeg brukte 1.6.5 av IDE, tenkte ikke over at det utgjorde en forskjell. men jeg fikk pinget arduinoen.

 

jeg gir lyd av meg hvordan det gikk når jeg får testet =)

 

 

da har jeg gjort et nytt forsøk.

 

jeg har oppdatert Arduino pluginen til beta 128, oppdatert Arduino IDE til 1.6.8, og jeg prøver både med et orginalt ethernet-kort, samt en klone.

fortsatt får jeg ikke kontakt. på pluginen.

flere tips @Moskus?

 

EDIT: stupid me... jeg fant feilen. Windows Firewall hadde blokkert HSPI_Arduino, ergo, ingen trafikk til den.......

 

jaja... man blir jo kjent med hvordan ting funker når man driver å feilsøker...

Endret av Håvardgj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.