Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Periodisk dårlig dekning


Morgens

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Rfxcom i mange år.

 

99,5% fungerer det helt topp, men fra nattbordet er det selvsagt "kontaktproblemer".

 

Dette skjer selvsagt når lyset skal slåes av og øynene er tunge.

 

Jeg har antenne, svær svensk sak på usb-pinnen. Denne hjalp stort når den ble montert, men nå er det igjen problemer.

 

Gjelder både med den lille Nexa kontrollen og Marmitek.

 

1. Hvilke støykilder kan påvirke?

Radio, mobil til ladning osv.?

 

2. Andre alternativer?

Må ha 3 eller 4 valg, lys tak, lys nattbord, lys gang/do og morgenknappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexa-dingser med dårlig batteri kan typisk bli en støykilde. Hvis du bruker MS13 X10 (trådløse) bevegelsessensorer, så kan de ødelegge for både deg og naboen hvis de har dårlige batterier. Marmitek-kontrollen likeså, men ikke like ille for den har ikke like stor antenne som MS13.

 

Enkel løsning: Handle en diger bunke batterier på Clas, og bytt alt.

 

Alternativer:

WallC-2. Men den er litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg bytter batterier i fjernkontrollene.

 

Ingen bevegelsesensorer som skaper støy, de ble skiftet ut forrige gang du rakket ned på de. :P

 

Den bryteren ser bra ut, men det krever vel assosiasjoner eller noe jeg ikke vet hva er. Tester med batterier først.

 

Takkeknappen vises ikke, så TAKK Moskus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.