Ole Marius Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Hei, Har installert to Heat it Z-wave, en til stue som ser ut til å funke fint så vidt jeg merker. Nå får jeg ikke målt at tempen er 100% riktig i forhold til det den sier den skal være men jeg håper det. Men den som er installert til badet med gulvsensor lever sitt eget liv.. Den står nå på 36,6 grader selv om gulvet ikke er i nærheten av det.. vedlagt er skjermbildet av konfigurasjonen. Tips til hva som kan gjøres? http://prntscr.com/p7fxdj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Prøv å skru den av og på igjen... Hvilken firmware-versjon har du? Det anbefales å oppgradere til 3.6 hvis det ikke er gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kebabkongen Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 På 17.9.2019 den 21.56, Ole Marius skrev: Hei, Har installert to Heat it Z-wave, en til stue som ser ut til å funke fint så vidt jeg merker. Nå får jeg ikke målt at tempen er 100% riktig i forhold til det den sier den skal være men jeg håper det. Men den som er installert til badet med gulvsensor lever sitt eget liv.. Den står nå på 36,6 grader selv om gulvet ikke er i nærheten av det.. vedlagt er skjermbildet av konfigurasjonen. Tips til hva som kan gjøres? http://prntscr.com/p7fxdj Jeg har akkurat vært gjennom en trøblete prosess med Heatit-termostater og Homey. Fant ut at problemet lå i at tilkoplingen av termostatene til Homey i sikker/usikker modus er utslagsgivende for kommunikasjonen med Homey. Løsningen lå i å 1) oppdatere Heatit-appen i Homey til Beta-versjon 2.4.0, 2) fjerne termostatene fra Homey (ved å sette termostat i søke-/inkluderingsmodus og trykke remove device i appen), 3) resette termostaten ved å holde midt- og høyreknappen inne i mer enn 20 sek, 4) inkludere termostaten på nytt i den nye Homey beta-appen. Siden jeg gjorde det har alle fungert som de skal og kommunikasjonen med Homey funker fint igjen. Vet ikke om ditt problem bunner i det samme som mitt, men det kan jo være verdt et forsøk. Se denne tråden for ytterligere detaljer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gløppar Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 På 9.10.2019 den 14.15, kebabkongen skrev: Jeg har akkurat vært gjennom en trøblete prosess med Heatit-termostater og Homey. Fant ut at problemet lå i at tilkoplingen av termostatene til Homey i sikker/usikker modus er utslagsgivende for kommunikasjonen med Homey. Løsningen lå i å 1) oppdatere Heatit-appen i Homey til Beta-versjon 2.4.0, 2) fjerne termostatene fra Homey (ved å sette termostat i søke-/inkluderingsmodus og trykke remove device i appen), 3) resette termostaten ved å holde midt- og høyreknappen inne i mer enn 20 sek, 4) inkludere termostaten på nytt i den nye Homey beta-appen. Siden jeg gjorde det har alle fungert som de skal og kommunikasjonen med Homey funker fint igjen. Vet ikke om ditt problem bunner i det samme som mitt, men det kan jo være verdt et forsøk. Se denne tråden for ytterligere detaljer. Får du riktig effektmåling fra Heat-it termostater i Homey? Hos meg vises bare en veldig lav verdi, også når termostaten er på. Det står at Homey anslår enhetens energiforbruk , åpenbart ikke på en veldig bra måte. Har zterm 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 HeatIt skal jo ikke behøve noen estimater. Den rapporterer jo hva den bruker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gløppar Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Er visst en liten "bug" som gjør at en må endre/oppdatere tilknytning til gruppe under avanserte innstillinger for termostaten. Ser ut til å fungere greit nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.