Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Speak Client


Superzite

Anbefalte innlegg

Hva for software/hardware kan man benytte for å sende lyden til en annen enhet ? 


En av disse er Kodi/xbmc som man kan sende til. 
Installere HS Speak client (Innbærer på installere hele HS på en windows maskin) 

 

Finnes det noe til Rasberry-pi / Android enheter ?
Tanken var på sette opp en av disse på veggen for å styre systemet og da hadde det jo vært fint om de også kunne si noe tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fermate skrev:

 

Men kun for tale UT (?)

Jepp, men med modifikasjoner. På Android i det minste, kunne man bruke Google Voice til å snakke til HS, men jeg har ikke testet det i det siste.

 

Får kanskje gjøre et forsøk...

 

 

3 minutter siden, Superzite skrev:

Må jeg ikke ha ett MyHS brukernavn og passord for å benytte klient på android og ios ? 

Nei. Du kan bruke lokal tilkobling, eller du kan sette opp port forwarding i router (port 10300) hvis du vil ha det på mobilen utenfor huset. Bare husk lange og gode passord! :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Superzite skrev:

Finnes det noe til Rasberry-pi / Android enheter ?
Tanken var på sette opp en av disse på veggen for å styre systemet og da hadde det jo vært fint om de også kunne si noe tilbake. 

 

Jeg kjører HSTouch både på iPad'er på veggen og på Android enheter og har gjort det LENGE.

Min erfaring er at iPad'ene er stabilere enn adriodene (men jeg må innrømme at noen av dem har vært svært billige :( )

 

Tale beskjeder på padene funker kjempebra.

Om du har en nyere iPad kan du kjøre Siri samtidig med HSTouch og sette den opp så du ikke trenger å trykke på knappen men bare si "Hei Siri, skru av lyset i gangen" når du passerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Moskus said:

Nei. Du kan bruke lokal tilkobling, eller du kan sette opp port forwarding i router (port 10300) hvis du vil ha det på mobilen utenfor huset. Bare husk lange og gode passord! :) 

 

Se der ja.. Har nok gått litt fort med innføring og lesing hehe. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Fermate said:

 

Jeg kjører HSTouch både på iPad'er på veggen og på Android enheter og har gjort det LENGE.

Min erfaring er at iPad'ene er stabilere enn adriodene (men jeg må innrømme at noen av dem har vært svært billige :( )

 

Tale beskjeder på padene funker kjempebra.

Om du har en nyere iPad kan du kjøre Siri samtidig med HSTouch og sette den opp så du ikke trenger å trykke på knappen men bare si "Hei Siri, skru av lyset i gangen" når du passerer :)

Har kjøpt 10" android brett til 450 kr for å teste se om det holder til å bruke på veggen.. Syns det ble litt dyrt å sette opp en ipad der.. :-) 

Men da er et bare å sette seg ned å se på HS touch og se hvordan man kan lage en fin gui.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.