Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte HS fra Win7 til Win10 på ny maskin


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle utfordre skjebnen og flytte HS over til en nyinstallert Win10-maskin. Kjører på Win7 (64bit) i dag. Har lagt inn drivere for Belkin hub, rfxtrx, nPort (RS232 over ethernet) og patchet opp OS. Installert HS3 (v3.0.0.298 - visste ikke den var ute enda) og plugins som jeg har på den gamle maskinen. Ikke aktivert plugins.

 

Så blir jeg litt usikker - noen sier det er bare å kopiere over hele HS3-katalogen, andre sier det er best å installere alle plugins først (som jeg har gjort), og så bare kopiere configfiler. Men det er bøttevis med configfiler av ymse slag lagret på litt forskjellige steder, så jeg er usikker på om jeg klarer å finne alle...

 

Er det noen som har gjort denne operasjonen? Vet @Moskus har oppgradert fra 7 til 10, men det blir en litt annen skål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først installer HomeSeer som normalt (veldig greit om det er den samme versjonen som du har installert på den gamle maskinen). Så flytter/kopierer du hele HomeSeer-mappen fra den gamle til den nye maskinen. Så kobler du inn alle dingsebumsene (Z-wave controller, RFXtrx, etc) og noterer hvilke COM-porter de har for dette må endres.

 

Så starter du HomeSeer.

Oppdater Z-wave interfacet sin COM-port.

Oppdater RFXtrx sin(e) COM-port(er).

 

Husk eventuelle brannmurregler.

 

Voilá. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test på lørdag, det gikk sånn tålelig bra, bortsett fra noen blåskjermer da...:)

 

Ikke sikker på hva som skar seg, men når jeg heller ikke fikk installert Bonjour-tjenesten (nødvendig for Homebridge), ble det en 'rykk tilbake til en tidligere restore-point'. Prøver igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
3 timer siden, mk1 black limited skrev:

Har dessverre ikke løst problemet med at HS3-prosessen eser ut i minneforbruk

Dette var et problem i HS2, men jeg har ikke sett det i HS3.

 

Har du noen dårlig skrevne scripts (da selvfølgelig ikke mine)?

Eller plugins? Hvilke har du kjørende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må det jo være. Det er nå veldig lenge siden jeg har hatt minneproblemer selv, og lenge siden jeg har lest om andre som har hatt det...

 

Kan du liste plugins her? Låsstatus-scriptet kjører vel ikke ofte? Laster det noen store objekter, som Z-wave plugin'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugins:

 

drhsEventEnabler:,Pushover 3P:,Sonos:,DoorBird:,PHLocation:,BLLED:,NetCAM:,EasyTrigger:,Harmony Hub:,Blue-Iris:,FitbitSeer:,weatherXML:,Device History:,LSoftVerisure:,UltraGCIR3:,SqueezeBox:,UltraMon3:,YR Weather:,ThinkingCleaner:,UltraNetatmo3:,RFXCOM:,Z-Wave:,ImperiHome:,HSTouch Server:,BLBackup:,Homekit bridge:

 

Låsstatusscriptet kjøres bare når låsen gjør noe, så jeg tviler på at det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del overlappene plugins, men også en del utenom. Min erfaring er at plugins som spiser minne spiser "sitt eget" minne, mens CPU kan være hipp som happ, avhengig av programmering (hvis man blar gjennom HS3 sine devicer i en plugin er det HS3 sitt CPU-forbruk som øker, ikke plugin'ens, for eksempel).

 

Derfor jeg lurte på scripts. For det er HS3.exe prosessen som kjører scriptene. Bruker du Jon00 sin Quic Webpage Builder eller andre Jon00 pakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi seeee...jeg bruker disse fra Jon00:

 

Jon00Alexa.vben

Jon00Blue.vben
Jon00DataScraper.vben
Jon00PluginSet.vben
Jon00RCCNMHS3.vben
 

Jeg antok også at plugins spiste på seg minne i egen prosess, så har egentlig sett bort fra det. Dessuten har jeg vært gjennom det å stoppe plugins Noen av gangen) for å se om det hjalp, hvilket det ikke gjorde.

 

Men kanskje det kan være noe fra Jon00?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.