Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre varmefolie med kobling til Tibber


Anbefalte innlegg

Skal nå legge varmefolie i tilbygget, ønsker å kunne styre dette via Smartthings samt koble sammen med Tibber.

Har en Heatit Z-TRM2fx liggende som jeg tenkte jeg kunne benytte. Er dette kurant?

 

Har allerede en Miil ovn og en varmepumpe styrt med Sensibo koblet sammen med Tibber.

Hvor smart er egentlig Tibber til å styre varmen i huset, de skriver jo mye om at de automatisk analyserer huset samt benytter værmelding osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører det er "smart nok", men at det hender at man ønsker temperaturen skulle vært litt høyere. Hvor mye hensikt det er å styre varmepumpe kan vel muligens diskuteres, men varmekabler tror jeg på.

 

Jeg er derimot litt usikker på hvor smart den smarte styringen egentlig er. Det er jo bare to variabler: Strømpris og ønsket temperatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De påstår vel at det skal ta hensyn til meldt temperatur resten av dagen.

Når de påstår at hjemmet blir analysert så er jeg usikker på hvor mye de legger i det.

 

klippet fra websiden til Tibber.

 

Dette fungerer slik at smarte termostater knyttes til oppvarmingen i huset, som i sin tur kobles til Tibber. Du stiller inn ønsket temperatur i Tibber-appen. Da blir ditt hjem analysert, vi finner ut hvordan det påvirkes av utetemperaturen og hvor raskt et rom taper varme.

Varmen styres deretter automatisk av Tibber ved hjelp av smarte beregninger som tar hensyn til både værvarsel og strømpris.

Endret av Zankaman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Zankaman skrev:

Dette fungerer slik at smarte termostater knyttes til oppvarmingen i huset, som i sin tur kobles til Tibber. Du stiller inn ønsket temperatur i Tibber-appen. Da blir ditt hjem analysert, vi finner ut hvordan det påvirkes av utetemperaturen og hvor raskt et rom taper varme.

Varmen styres deretter automatisk av Tibber ved hjelp av smarte beregninger som tar hensyn til både værvarsel og strømpris.

Ja, magien er til å ta og føle på, men jeg skulle ønske de fortalte litt mer teknisk om det. For oss nerder... ;) 

 

Etter det som er blitt meg fortalt kan det se ut som om de har glemt at det er forskjell på "meldt utetemperatur" og meldt "opplevd temperatur". Det er en vesens forskjell på effekten av 2 graders utetemperatur i laber bris og stiv kuling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.