Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppsett av Fibaro Røykvarslere


Fermate

Anbefalte innlegg

Bytter nå ut mine RFXCom baserte røykvarslere med Fibaro.

 

Kan rapportere at "wakeup" funker fint ved å trykke en gang på knappen på røykvarslerne.

Tar med nettbrett med HS på, starter optimaliseringen fra den og trykker så umiddelbart på wakeup.

 

Men @Moskus under inkluderingen så assosierer den 5 grupper til HS.

Hvem av disse skal jeg slette?

-Alle bortsett fra nr 1 ?

-Alle bortsett fra nr 5 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fermate skrev:

Bytter nå ut mine RFXCom baserte røykvarslere med Fibaro.

 

Kan rapportere at "wakeup" funker fint ved å trykke en gang på knappen på røykvarslerne.

Tar med nettbrett med HS på, starter optimaliseringen fra den og trykker så umiddelbart på wakeup.

 

Men @Moskus under inkluderingen så assosierer den 5 grupper til HS.

Hvem av disse skal jeg slette?

-Alle bortsett fra nr 1 ?

-Alle bortsett fra nr 5 ?

 

Hvilken versjon? Den nyeste med z-wave+ (500 brikke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er den nyeste versjonen du har kjøpt og da trenger du kun å assosiere HS med gruppe 1 (lifeline)

 

Sitat

1st group – Lifeline. Reporting device state. Only one device - Z-Wave network controller may be set in this group. It’s not recommended to modify this association group.
2nd group – Smoke Alarm. Sending the BASIC SET control command once smoke is detected. Its value may be modified in advanced parameters (see section XVI). Group may control up to five on/off devices.
3rd group – Tamper. Sending the notification NOTIFICATION REPORT (TYPE = BURGLAR, EVENT = PRODUCT COVERING REMOVED) to associated devices once casing opening is detected. Up to five devices supporting casing opening command (NOTIFICATION REPORT) may be included in this group.
4th group – Smoke Alarm. Sending the notification SENSOR ALARM REPORT (TYPE = SMOKE ALARM) to associated devices once smoke is detected. Up to five devices supporting SMOKE ALARM command may be included in this group
5th group – Tamper. Sending SENSOR ALARM REPORT notification (TYPE = GENERAL) to associated devices once casing opening is detected. Up to five devices supporting SENSOR ALARM REPORT command may be included in this group.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.