Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fukt og temp ang server i kjelleren.


Knutarn

Spørsmål

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Mellom 40 og 60 rH om jeg ikke husker feil.

Temperaturer opp har alltid vært problemet. Det spørs på hvilke servere og deres evne til å sirkulere luft,

men over 25 grader romtemperatur så vil levetiden begynne å gå ned fra forventet.

Dvs. dess høyere temperatur dess hurtigere vil levetiden gå ned.

 

Jeg håper virkelig ikke at du har en varm og fuktig kjeller ?

En luftavfukter som står på 50 rH er kanskje en god investering for huset sin del uansett.

Gulvmodellene er ganske billige, men slutter å virke på 4-5 grader. Og jeg vil tro liten virkning under 10 grader.

En luftavfukter vil også heve temperaturen noen grader.

Hvor kraftig avfukteren skal være er avhengig av tilsiget med fukt. Jo mere hestekrefter jo bedre.

Serveren vil også bidra med varme, men kanskje det er lurt å løfte temperaturen over 15 grader med en varmeovn om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.