Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

PC dedikert til HS3.


tonheim

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag kjører jeg HS3/Domotize fra en maskin AiO maskin med 23" touchskjerm på kjøkkenet.

Ønsker å gå bort fra dette, for at maskinen skal kunne gå i dvale, og viften få seg pause...

Ønsker å kjøre Windows 10.

Ser på denne her, vil den fungere godt? Eventuelt hva mangler den?

8gb minne nok?

Hvor mye SSD/Lagring?

Prosessor sterk nok?

Er i starten av HS3… enkel bruk. Men ønsker at maskinen skal ha 3/4 år levetid. Og kunne fungere med mer avansert system på sikt.

http://www.multicom.no/asrock-beebox-nuc-n3150,-svart/cat-p/c100580/p10632276

Tanker?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klassiske rådet er (og forblir): Kjøp så god du mener du har råd til. [emoji4] 


Takk. Enig der, men du vet mye om hva HS3 krever av maskinvaren. Så jeg ønsker å ikke overdrive, og lurer på om dette er nok, eller om man bør opp i i3 eller i5. Da er det vanskeligere å gå den helt stillegående og liten på samme tid.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tonheim skrev:

Takk. Enig der, men du vet mye om hva HS3 krever av maskinvaren.

HomeSeer i seg selv krever ikke så mye for en liten til mellom stor automasjonspakke. Det er når det begynner å dra seg på med mange noder og mange plugins at man behøver CPU og minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt på at du vil ha en PC som går i dvale, det er ikke akkurat ideelt for Homeseer, hvis du da ikke bare skal ha automatiseringen til å virke på gitte tidspunkt.

 

Vedr. PC så kan jeg anbefale Intel sine NUC-varianter, stabile, små og strømgjerrige. Jeg ville nok minimum ha valgt en i5, men det er nå meg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Stusser litt på at du vil ha en PC som går i dvale, det er ikke akkurat ideelt for Homeseer, hvis du da ikke bare skal ha automatiseringen til å virke på gitte tidspunkt.

Ja, det er et meget godt poeng!

 

@tonheim, du vil IKKE ha en PC som går i dvale. Om den du velger er vifteløs og kjører SSD, så går det nok fint. Men vifter skal tåle å svive 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt på at du vil ha en PC som går i dvale, det er ikke akkurat ideelt for Homeseer, hvis du da ikke bare skal ha automatiseringen til å virke på gitte tidspunkt.
 
Vedr. PC så kan jeg anbefale Intel sine NUC-varianter, stabile, små og strømgjerrige. Jeg ville nok minimum ha valgt en i5, men det er nå meg. [emoji4]


Takk for svar.
Beklager misforståelsen. Vil at maskinen jeg bruker i dag skal gå i dvale... Og ha en ny liten og stabil som kan kjøre HS3 24/7/365.
Som kona ikke bruker til Spotify og alt mulig annet.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.