Byelektrikeren Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg har problemer med nettverket i deCONZ. For meg så ser det ut som ustabilitet (mangelfull dekning), da det ikke alltid genereres grønne linker mellom komponentene. Av og til er alt ok, og hvis jeg rebooter PCn kommer ikke alle knytingene tilbake. Jeg har 3 rullegardiner pg en lyspære fra IKEA. 1 rullegardin og lyspæren kobler seg i nettverket, mens de to andre rullegardinene kommer inn av og til (alt i samme etasje). Kan det være en tanke å forlenge USB donglen med en USB forlengelse kabel, da serveren står i kjelleren og rullegardinene i 2. etg.? Mvh. Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) Tja. Nå er ikea sine rullegardiner heller mangelfullt implementert i deconz. Meningen er vistnok at en del skal settes opp automatisk når du legger til enheter, men for disse rullegardinene er det noe som må gjøres manuelt. Her står det mer: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1121 Spesielt punkt 4 her: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1121#issuecomment-593098111 Endret 2. mars 2020 av stigvi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 54 minutter siden, Byelektrikeren skrev: Kan det være en tanke å forlenge USB donglen med en USB forlengelse kabel, da serveren står i kjelleren og rullegardinene i 2. etg.? Sammen med rullegardinen fikk du med en repeater. Den går det jo å inkludere i nettet på en strategisk lur plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 5 minutes ago, stigvi said: Sammen med rullegardinen fikk du med en repeater. Den går det jo å inkludere i nettet på en strategisk lur plass Må repeateren knyttes opp mot rullegardinen først før den knyttes i nettet? /Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Nei Nullstill den og legg den til som en hvilken som helst zigbee enhet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 3 minutes ago, stigvi said: Nei Nullstill den og legg den til som en hvilken som helst zigbee enhet Takk, tester Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg ville tatt av strømmen på ikea pæren og tatt ut batteriene på gardinene slik at disse ikke ser repeateren før den er nullstilt. Min erfaring er at ikea sine pærer og enheter kobler seg sammen i tide og utide. Jeg mistenker det er noe "smart" plug & play ikea har lagt inn i enhetene når de ikke er tilknyttet en ikea hub. Og her teller altså ikke deconz som en hub......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 Knyttet inn forsterkerne, uten å gjøre annet og alt virket med en gang - tusen takk for hjelpen./HelgeSent from my iPhone using Tapatalk 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.