kouzco Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Hei! Kjøpte før jul en brukt HC2 og begynte å legge inn devices og det funka fint. Av forskjellige grunner har jeg nå endt opp med en HC3, men klarer ikke legge til noen devices. Setter tilsynelatende HC3 i learning mode (kommer ikke opp en timer som det gjorde i HC2) og trykker 3 ganger på dimmerene.... ingenting skjer. Noen med samme problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 17 timer siden, kouzco skrev: Av forskjellige grunner har jeg nå endt opp med en HC3, men klarer ikke legge til noen devices. Jeg tipper det er fordi du ikke har ekskludert fra HC2. Det må du gjøre først (men du kan gjøre det fra HC3 også). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kouzco Skrevet 8. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2020 takk for svar! aha... den er ny for meg. HC2'en har jeg ikke lengre... Jeg tok en backup og trodde jeg kunne laste den opp i HC3, men får bare error. Hvordan eskluderer jeg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har ikke Fibaro selv. Men om du finner funksjonen ekskluder så aktiverer du den for deretter å sette Z-Wave enheten i «inkluderingsmodus». Enheten vil da bli ekskludert og du kan inkludere den på vanlig vis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kouzco Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Da har jeg lett rundt. Prøvd å lete igjennom det jeg har av manualer også. Finner ingenting om ekskludering og inkludering... Endret 10. mars 2020 av kouzco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Hva med «Removing Z-wave device (ID not added)» her? På punkt 5 så setter du noden i inkluder/ekskluder-modus iht. Manualen for den relevante noden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kouzco Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg setter virkelig pris på at du svarer her, men jeg forstår ikke helt hva du mener. Om ev om vi har missforstått hverandre? «Removing Z-wave device (ID not added)».. Antar du mener 'If not added'? Poenget mitt er jo at jeg ikke har noen noder å fjerne. HC3 har ikke funnet noen til å begynne med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Ja, det er denne. Når du har klikket den røde "-" antar jeg at den ekskluderer noden hvis du f.eks. trippeklikker på knapp B (hvis Dimmer 2, etc). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kouzco Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 Da gikk det! Ingenting av dette som ble foreslått gav noe resultat. Så restartet jeg HC3'en. Da fungerte det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Er jo både irriterende og kjekt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.