Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LOG: Warning UPNP


tonheim

Anbefalte innlegg

Hei!

Får opp denne advarselen i LOG. Forstår ikke hvorfor IP er ikke gyldig, fungerer jo fint på nettverket denne PCen.

¨

nov-22 01.11.16   Warning UPNP Discovery is not running, most likely your PC does not have a valid IP address, will try to enable later: Et ugyldig argument ble angitt
nov-22 01.10.46   Warning If this system is not on a network, disable UPNP in Setup. If HS2 is also running, disable UPNP on that system.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere nettverkskort i pcen? Kan det være at den av en eller annen grunn prøver å bruke et nettkort som ikke er aktiv? Mener man på settings-network har et valg on å "bind to interface", altså låse HS3 til en spesifikk IP/nettverkskort. 

 

Jeg ville uansett slått av UPnP (settings-network), mulig det også kan fjerne feilmeldingen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg ville uansett slått av UPnP (settings-network), mulig det også kan fjerne feilmeldingen. 

Det ville jeg også, og ja, det fjerner denne beskjeden. Har sett det på noen systemer, men jeg kan ikke fortelle deg hvorfor. Jeg kan ha UPnP aktivert hos meg, men hos en kjenning gir det slike feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Det ville jeg også, og ja, det fjerner denne beskjeden. Har sett det på noen systemer, men jeg kan ikke fortelle deg hvorfor. Jeg kan ha UPnP aktivert hos meg, men hos en kjenning gir det slike feilmeldinger.

 

10 timer siden, ZoRaC skrev:

Har du flere nettverkskort i pcen? Kan det være at den av en eller annen grunn prøver å bruke et nettkort som ikke er aktiv? Mener man på settings-network har et valg on å "bind to interface", altså låse HS3 til en spesifikk IP/nettverkskort. 

 

Jeg ville uansett slått av UPnP (settings-network), mulig det også kan fjerne feilmeldingen. 

 

Da har jeg skrudd av UPnP, og jeg mistet med en gang tilkoblingen... eller gjorde jeg det. Virket slik siden jeg satt remote. Men jeg gikk direkte på PCen, og såg at ikke den heller kunne logge på HS3 Webinterface, så jeg måtte restarte maskinen, fikk så logget inn, men UZB1 hadde da Error og jeg måtte skru av plugin, aktivere igjen og importere Noder og Skanne nettverket for å få det igang igjen... Så nå er det i alle fall noen kommunikasjon.

 

Feilmeldingene om UPnP er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tonheim skrev:

men UZB1 hadde da Error og jeg måtte skru av plugin, aktivere igjen og importere Noder og Skanne nettverket for å få det igang igjen... Så nå er det i alle fall noen kommunikasjon.

Dette er det ikke UPnP som har forårsaket, det er jeg ganske så sikker på (99.98%). Så noe annet har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Moskus skrev:

Dette er det ikke UPnP som har forårsaket, det er jeg ganske så sikker på (99.98%). Så noe annet har skjedd.

Nei, regner med det er restarten som forårsaket dette. Men jeg kom ikke på webinterfacet uten å restarte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.