Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tuya Zigbee temperatur/fukt med display


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Har kjøpte to av disse:

 

1729461312_Screenshot2020-12-18at11_35_36.png.39e8b425fab43ea74a52a73e8026b9ad.png

 

etter tips fra @Sture00 i en annen tråd. Han skriver at de gikk rett inn i Deconz og såvidt jeg kan se bruker han også Homeseer som jeg. Jeg har funnet de igjen i Deconz (viser begge sensorene i bildet):

 

1355522162_Screenshot2020-12-18at11_15_02.thumb.png.7b6912d6f8e7cafabb6e2fb78799a8e3.png

 

...men de dukker ikke opp i Phoscon og heller ikke i HomeSeer (via Jowihue-plugin). 

 

Noen som har fått det til ( @Sture00?) som kan beskrive hva man har gjort for å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
6 timer siden, ZoRaC skrev:

To tips/innspill:

1. Jeg ser den ikke i Phoscon

2. I HomeSeer måtte jeg i device view gå inn og velge å vise alle «device types», da denne tydeligvis ble lagt til som en helt ny device type jeg ikke hadde noe av fra før

Det var da som pokker... Jeg finner den i Deconz via VNC, men ikke i Jowihue (sjekket device types ja). Knurr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mk1 black limited skrev:

@ZoRaC: Hvordan ser disse ut i Deconz hos deg?


Aner ikke... kjører headless Ubuntu, så å få opp deCONZ er en komplisert prosedyre som innebærer noe SSH-VNC-tunnel og greier (som jeg ikke husker hvordan man gjør :(). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.