Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Assosiering mellom WALLC-2 og Qubino flush dimmer


Helgemor

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tatt skrittet inn i denne spennende verdenen.

Jeg har investert i en Fibaro HC2 og en stabel med brannvarslere, termostater, dimmere (Qubino Flush Dimmer) og veggbrytere (Wallc-2). Og det er med de to siste jeg sliter:

Jeg greier ikke å få veggbryterne til å styre dimmerne! Brukerveiledningen sier at jeg kan assosiere dem direkte ved å trykke på den knappen som skal aktiveres når en knapp på veggbryteren trykkes inn. Men jeg har ingen knapper på dimmeren. Og å få til dette i HC2 så enkelt ut, men jeg får det ikke til!

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom litt nærmere ved å sette parametrene 1-4 og 11-14 riktig i veggbryteren. Men: HC2-programvaren må da være full av bugs? Jeg ber den for eksempel sette parameter 12 til 1. Da setter den parameter 12 til 0 og parameter 16 til 1! Parameter 16 er ikke beskrevet i dokumentasjonen, så hvor den tar det fra vet jeg ikke. Min HC2 har programvareversjon 4.056. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.