Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Pyscript


stigvi

Anbefalte innlegg

Custom components er jo lite tilgivende for feil så da antar jeg du utvikler og tester på en annen maskin enn den du bruker til å styre hjemmet?

Fordelen med appdaemon sånn sett er at den kjører koden greit isolert i fra Home Assistant så det er lite som kan gå galt. Litt usikker på hvordan pyscript gjør det. Den er i utgangspunktet interpreterende og sånn sett burde den være trygg, men samtidig kan den kompilere kode også og litt usikker på om feil i den egenlagde koden kan i verste fall ta ned HA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg flytter gradvis over alle automasjonene mine som inneholder kalkulasjoner til pyscript og python.

Jeg får en del feil når jeg kalkulerer ved bruk av automations og templates. Jeg klarer liksom ikke å blidgjøre HA.

Får også en del advarsler om at metoden HA bruker ikke støtter måten mine templates er bygget opp på fra og med 2022.01.

 

Har funnet at ved bruk av python og pyscript slipper jeg alle disse feilene.

 

Regner med dere ennå ikke har opplevd at pyscript skaper problemer for HA?

 

Jeg hadde en problem med VS Code server som fant ut at det var en del CPU-kraft som ikke bare kunne stå der og kastes bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (25 minutter siden):

Pyscript fungerer bra, men jeg har heller ingen problem med automasjoner og maler i HA. Det gjelder egentlig bare om å følge med i loggen og gjøre de endringene som anbefales.

Jeg føler at jeg i aller høyeste grad har forsøkt å gjøre det endringene som anbefales. ;)

 

Det var derfor jeg begynte å se på hva pyscript kunne gjøre for meg og forhåpentligvis uten alle disse feilene.🤗

Sålangt fungerer det utmerket. Litt problemer i starten til jeg fikk satt opp logger samt jupyter for pyscript. Da ble det litt mer behagelig å testkjøre og finne skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.