Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro roller shutter til garasje?


Thlian

Anbefalte innlegg

Prøvde å forklare de på elektroimportøren at jeg trenger et rele kun for å gi en impuls, eller luke en krets for å trigge inngangen til portmotoren. Da var svaret fibaro sin roller shutter svaret. Men utifra koblingsskjema så er denne mer ment som en komplett motorstyring, hvor det skal kobles til fysiske brytere som er med å trigge inngangen på enheten for opplæring av portmotoren. 

 

Det var strengt tatt ikke det jeg var ute etter. Men uansett har den et rele og behov for 230V forsyning. Relet lukker jo en krets, ingen som har sagt at det må være 230v forsyning til en motor.

Men hvis det er som jeg frykter så må jeg bruke inn og utgangen på motoren som idag er lasket. Bruker jeg fibaro relet så vil denne kretsen brytes og da antar jeg at de trådløse kontrollene ikke lenger kan brukes. 

 

Correct me if I'm wrong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2021 den 19.51, Thlian skrev:

Da var svaret fibaro sin roller shutter svaret. Men utifra koblingsskjema så er denne mer ment som en komplett motorstyring

Helt riktig.

 

Som @petersv sier er det Smart Implant du skal ha. Veldig rart at folkene på Elektromimportøren ikke gav deg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Helt riktig.

 

Som @petersv sier er det Smart Implant du skal ha. Veldig rart at folkene på Elektromimportøren ikke gav deg den.

Det kan du lure på, når jeg kom å sa det igjen. Jeg trenger en impuls til garasjen, da var det plutselig smart implant. 

 

Uansett, nå er den her. Men, istedenfor å tukle med separat strømforsyning og greier så tenkte jeg å bruke det jeg har tilgjengelig i portåpner. Som er 35v målt, sikkert 36v på papiret. 

Men smart implant sier 9-30v, blir det da i overkant å bruke 35? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt fibaro smart implant og funker den. Skjønte bare ikke at rele lå på utgangene med en gang. Men sliter med signalet og auto off funksjonen. FH ligger med høyutgangen selv om den er satt til å gå av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, FH har slidere, men det sies at den skal fungere på impuls. Men hvorfor den er høy hele tida vet jeg ikke. Parameteret er 156,2,3. 0,3 sek. Men det man ikke kan se i appen er hvilke parametre man har tukla med. Men har nå prøvd å slette tidligere data og sette parameter på nytt uten at det hjelper

6 timer siden, petersv skrev:

 

5 timer siden, Moskus skrev:

Setter FH den til på isteden for av, selv om auto-off etter X millisekunder er valgt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.