OddI Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Hei. Jeg planlegger oppussing av vaskerom, og i den forbindelse lurer jeg på kravet ang 2 polet brudd. Tenker å ha to brytere, der den ene går til stikk bak vaskemaskin og den andre til stikk bak tørketrommel. Spørsmålet er da om bryterne må ha 2 polet brudd? (Bryterne er plassert ovenfor vaskekumme) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 18 minutter siden, OddI skrev: Spørsmålet er da om bryterne må ha 2 polet brudd? Hvis de går til stikkontakt, så trenger du ikke det. Da får du to-polt brudd når du trekker ut kontakten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OddI Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 Var det jeg også tenkte likevel om stikket blir stående bak maskina, så er det vel at det er «mulig» å trekke ut kontaktene som gjelder antar jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Badet mitt pusses opp nå og jeg har ikke brytere til de stikkontaktene. Blir også benkeplate over, så jeg må dra frem hele tørketrommelen / vaskemaskinen for å komme til. Elektriker har ikke kommentert noe angående dette. Blir faktisk ingen 2-polet brytere når jeg tenker meg om, da speilskap med lys og downlights ikke har utbyttbare lyskilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 6 minutes ago, LaStrada said: Badet mitt pusses opp nå og jeg har ikke brytere til de stikkontaktene. Blir også benkeplate over, så jeg må dra frem hele tørketrommelen / vaskemaskinen for å komme til. Elektriker har ikke kommentert noe angående dette. Blir faktisk ingen 2-polet brytere når jeg tenker meg om, da speilskap med lys og downlights ikke har utbyttbare lyskilder. Bare pass på at elektriker får med seg en vifte med to-polet brudd bygd inn også, det er vel den eneste tingen du ikke nevner som typisk finnes på et bad og har to-polet brudd. Kan anbefale Fresh Intellivent selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 14 minutter siden, Kropling skrev: Bare pass på at elektriker får med seg en vifte med to-polet brudd bygd inn også, det er vel den eneste tingen du ikke nevner som typisk finnes på et bad og har to-polet brudd. Kan anbefale Fresh Intellivent selv. Bor i borettslag med naturlig ventilasjon, dvs ingen vifte 😢 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 10 timer siden, OddI skrev: Var det jeg også tenkte likevel om stikket blir stående bak maskina, så er det vel at det er «mulig» å trekke ut kontaktene som gjelder antar jeg.. En topolet bryter kalles også "servicebryter". Dvs. den skal brukes når du driver service, f.eks. bytter lyspærer, etc. En reparatør vil nok uansett måtte ta frem vaskemaskin for å fikse den, og da er det også helt naturlig å trekke ut kontakten. Når det er sagt så kan man jo stille spørsmål med om det er behov for å ha en bryter til vaskemaskin? Hvis det er mtp. på brannfare, så skjer jo de i de aller, aller fleste tilfeller når maskinen faktisk er på, ikke når den er inaktiv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.