tonheim Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 I stuen har jeg to stÄlamper som jeg i alle Är har styrt med NEXA Dimmer Moduler (433). Disse er nÄ lagt inn i HS3, som AC Moduler, og nÄr man trykker pÄ ON i grensesnittet skrur den pÄ og tykker man en til gang pÄ ON, begynner den en DImme syklus som man stopper i den posisjonen man Þnsker ved Ä trykke pÄ ON en tredje gang. Dette fungerer greit nok. MEN siden jeg har TO stk stÄlamper som lyser opp hver sin side av stua, sÄ blir det ikke synkront. Har samme kode liggende pÄ begge modulene, sÄ nÄr jeg trykker pÄ bryteren pÄ veggen skal begge skrus seg pÄ. Trykker jeg en gang til skal begge dimme... Det er teorien min i alle fall...  Men nÄr jeg trykker pÄ bryteren vil modul #1 skrus seg vanlig pÄ, mens modul #2 som har samme kode skrur seg pÄ og begynner Ä dimme. Trykker jeg pÄ ON en gang til, sÄ stopper jeg dimmingen pÄ #2, men ikke starter ikke dimming pÄ modul #1 som forventet...? SÄ dermed blir det fort helt forskjellig lysstyrke pÄ de to stÄlampene, og det er ikke noe bra.  LÞsningen er selvfÞlgelig Ä kjÞpe seg Z-Wave dimmemoduler, men jeg lurte pÄ om jeg kunne fÄ det til med dem jeg har? Hvis Eventen eller mÄten Ä styre det fra HS3 kunne tilpasses? Grunnen til at jeg har samme kode pÄ de to modulene, er at om jeg har forskjellig, sÄ blir det i alle fall ulik dimming grunnet forsinkelsen i sending av signaler sÄ vil alltid da enen moduilen fÄ signal fÞr den andre.  Er det en lÞsing pÄ dette, eller mÄ jeg bare leve med dette inntil jeg fÄr nye moduler? Er ikke veldig konevennlig slik det er nÄ...  mvh tonheim Siter
Moskus Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 34 minutter siden, tonheim skrev: LÞsningen er selvfÞlgelig Ä kjÞpe seg Z-Wave dimmemoduler, men jeg lurte pÄ om jeg kunne fÄ det til med dem jeg har? Hvis Eventen eller mÄten Ä styre det fra HS3 kunne tilpasses? Det har jeg aldri fÄtt til pÄ noen pÄlitelig mÄte.  Som du har sagt selv; bytt til Z-wave. Der bestemmer du dimme-nivÄ direkte. (NÄ finnes det Nexa-dimmere som ogsÄ kan dette, men du mÄ jo bytte uansett...) Siter
tonheim Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Skrevet 10. desember 2016 Ok. Hvilken har du best erfaringer med? Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 Det er ikke sÄ mange alternativer lenger. For eksempel Aeon Labs Smart Dimmer 6, og ryktene vil ha det til at TZ67G gjÞr en OK jobb. Sistnevnte ligner veldig pÄ den jeg har selv fra Popp & Co, og den fungerer fint.  Siter
iceball Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 Smart dimmer 6 fungerer upÄklagelig i HS3. Har den koblet til en Oslo Wood stÄlampe.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.