Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lagring av aut-token, hvordan gjør du det?


Salvesen

Anbefalte innlegg

Holder på med ett lite prosjekt som går over https. I den forbindelse må jeg lagre en token i rundt 40 dager for så å få ny og skrive over. Tenker å lagre denne på en random fil i homeseer og lese denne når jeg skal utføre kommandoene. Men jeg lurer på om dere bruker noen bedre løsninger som er sikrere? Det er en ganske kritisk token, den hører til min bil så en kan åpne og kjøre bilen med den via API'et. 

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er et script så er det minimalt med sikkerhet uansett. Du kan kryptere den, men så lenge det er en script-fil, så kan jo noen få tilgang til den så lenge de har tilgang til systemet.

 

På den annen side, så er det sannsynligvis ikke så kritisk likevel. For har de tilgang til systemet, så kan de jo kontrollere hva som helst uansett...

 

 

Jeg hadde jo ikke lagret til en random fil, for det er så vanskelig å finne tilbake til. ?
(Jeg er jo bare morsom innimellom. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Moskus skrev:

Så lenge det er et script så er det minimalt med sikkerhet uansett. Du kan kryptere den, men så lenge det er en script-fil, så kan jo noen få tilgang til den så lenge de har tilgang til systemet.

 

På den annen side, så er det sannsynligvis ikke så kritisk likevel. For har de tilgang til systemet, så kan de jo kontrollere hva som helst uansett...

 

 

Jeg hadde jo ikke lagret til en random fil, for det er så vanskelig å finne tilbake til. 1f602.png
(Jeg er jo bare morsom innimellom. :P )

 

hehe nei jeg tenker egentlig det samme, er de inne så er de inne. 

 

Hehe nei helt random blir den jo ikke ? Men vill holde selve token vekke fra script for å slippe å generere ny hele tiden, tenker å kjøre en task en gang i måneden for å oppdatere token, skrive til en fil og så lese fra denne når jeg kjører script. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.