Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sunrise/sunset raspberry p13


syver

Anbefalte innlegg

Får ikke sunrise/sunset instillingene i homeseer (raspberry pi3) til å vise riktig. Har satt korrekt lokasjon (long/lat. også med negativt fortegn

på på lat) Satt korekt lokasjon på Raspberry pi settings. Bruker Raspberrian som os. Googet masse, nå tom for ideer. Hjelp :-)

 

Syver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, syver skrev:

Sjekka i homseerdata.hsd og det  eneste som står der er en linje som sier: sqlite format 3

Det er fordi det er en sqlite database-fil, og gir ikke mening med mindre man åpner den i en SQLite-leser.

 

Du kan også sjekke settings.ini i /Config, men siden innstillingene faktisk blir lagret så burde ikke det være noe problem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser config fila mi ut;

 

[Settings]
gLastShutdownOK=False
gFirstTimeRun=False
gConfigFilename=HomeSeerData.hsd
gLocLabel=Room
gLocLabel2=Floor
bUseLocation2=True
bLocationFirst=False
gLongitude=-10.75
SADProc=True
gWebSvrPort=80
RateUpdated=True
gGlobalTempScaleF=False
gLocationSelection=Norway,Oslo,-10.75,59.92
gLastRunVersion=3.0.0.297
io_interfaces=HSTouch Server:,Z-Wave:,JowiHue:,RFXCOM:,BLBackup:
LastDevRef=64
gEmailUseGmail=True
[email protected]
gGmailPass=*************************************************************************
[email protected]
gSMTPDefSubj=Syvers hus
groupPhysical=False
gAllowBrowserImageCaching=True
gLatitude=59.92
[Display]
gSelectedGroupWeb=All Groups

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, syver said:

Ja har prøvd det, men når jeg setter inn LANG=en_EN.UTF-8, da blir sunrise/sunset riktig MEN i feil format 9:15AM og 3:13PM så det har helt sikkert noe med det og gjøre...

 

Ha!

Jeg satt her og lurte på om NO kunne ha noe med det å gjøre. Det funker da med LANG=en_GB.UTF-8.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, har løst problemet. Når du setter LANG=nb_NO.UTF-8  ser det ut til at du må bruke "komma" ikke "pungtum" som separator på lat long. Når jeg gjorde det ble alt ok :-) ??

Hvis jeg bare hadde fått denne hersens HS3 til og autostarte når jeg rebootet  PI'en hadde livet vært veldig bra akkurat nå :-) Det der skjønner jeg ikke helt gitt...

Når jeg står i katalogen usr/local/HomeSeer og skriver ./autostart_hs eller ./go da starter alt fint, men ikke av seg selv ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, syver said:

Jippi, har løst problemet. Når du setter LANG=nb_NO.UTF-8  ser det ut til at du må bruke "komma" ikke "pungtum" som separator på lat long. Når jeg gjorde det ble alt ok :-) ??

Hvis jeg bare hadde fått denne hersens HS3 til og autostarte når jeg rebootet  PI'en hadde livet vært veldig bra akkurat nå :-) Det der skjønner jeg ikke helt gitt...

Når jeg står i katalogen usr/local/HomeSeer og skriver ./autostart_hs eller ./go da starter alt fint, men ikke av seg selv ??

Du må jo bruke komma dersom du setter norsk locale! Det er jo litt rart å be homeseer som er engelsk om å ha norsk språk.

Derfor forseslår jeg britisk engelsk. De har 24T-klokke, men er ellers engelsk. Jeg tror ikke det er noen god idé å tvinge engelske homeseer til å snakke norsk.

 

Og autostart har du fått opptil flere oppskrifter på i en annen tråd. ?

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.