Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave offline detektering


aeklo

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en enkel løsning på å overvåke status på Z-wave interfacet i HS3?

Kjører UZB1, og etter flytting fra virtuell til fysisk maskin sliter jeg med at den går "offline" med noen dagers intervaller.

Feilmelding i HS3:

Sitat
  UZB1: The UZB1 interface did not respond to the request for the HomeID and Node - it may be disconnected or malfunctioning (2).

 

Tenkte å sette opp overvåking av status med restart av plugin dersom den ikke svarer.

Egentlig overrasket over at HS ikke har dette som standard siden interfacet jo er noe av det viktigste ved systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, aeklo skrev:

Egentlig overrasket over at HS ikke har dette som standard siden interfacet jo er noe av det viktigste ved systemet.

Det henger vel sammen med at dette er en feil som ikke forventes i det hele tatt.

 

Har du deaktivert USB sleep mode i Device Manager (altså Windows sin)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Det henger vel sammen med at dette er en feil som ikke forventes i det hele tatt.

 

Har du deaktivert USB sleep mode i Device Manager (altså Windows sin)?

 

Både "USB Selective Suspend" og "Let the computer turn off this device to save power" er skrudd av.

 

ZoRaC: Takk for tips om log-event. Hadde håpet på en litt mer direkte overvåking av interfacet. HS vet tydeligvis at enheten er offline (gult ikon inne på Z-wave config), men gjør ikke noe videre med det. Manuell restart av plugin fikser problemet hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Moskus skrev:

Har du oppdatert firmware'n på UZBen?

 

Mener å ha lest om andre som har hatt tilsvarende problemer som gjorde det, eller kanskje jeg roter...

 

Har tenkt samme tanken, men har foreløpig ikke klart å oppdatere firmware på UZB1.

Jeg har nest siste versjon på min, og i følge change log er det kun mulighet til å skru av LED som er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.