Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smart implant og inputs.. (homeseer reagerer ikke)


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Har (for test) koblet opp en enkel trykkbryter på input1 på smart implant, har satt parameter20 til 2 iht til manual (har forsøkt å sette den til 3 også forsåvidt)

 

Ingen av de 11 childdevicene reagerer når jeg trykker på knappen. Knappen er koblet mellom den gule som går til input1 på implant, og jord.

Forsøkte også input2 uten at det gir noe utslag.

 

implant1.thumb.PNG.fc139c01462d7ef7d55ebcaa3d71eded.PNG

 

Noen som har satt opp denne og brukt inputs av noe slag? Hvilken childdevice er det som reagerer ? Jeg skal bruke dette til å gi meg et varsel når bryteren aktiveres.

 

 

På associations så er group3 mot homeseer, men uten noe endpoint. Jeg vet ikke om det har noe å si?

implant2.thumb.PNG.02a8559101904a342de6d88892e4d9ab.PNG

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjelsvik endret tittelen til Smart implant og inputs.. (homeseer reagerer ikke)

Oppdatert til siste Z-wave-plugin?

Er den lagt inn som secure? Hvis den er, så prøve unsecure.

 

... men aller først kan du evt. prøve en rescan.

 

 

Mine assosiasjoner ser slik ut:

image.png

... men jeg kan ikke fortelle deg om jeg har satt det opp slik eller om det bare ble slik engang i 2019, for det husker jeg ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk orden på det til slutt, den er lagt til non-secure ja.

 

Endret parameter 40 og 41 (input 1 og 2) fra 0 til 1. Dette lar central scene devicen endre seg når man endrer på input. Men denne skifter kun etter at bryteren er "toglet" (er en monostabil trykkbryter) Så får ikke helt ønsket resultat slik.

 

Av en eller annen grunn når jeg fjernet og la den til på nytt den etter å ha endret denne parametern så dukket det opp to nye child deviced (switch1 og switch2) Disse endres umiddelbart når bryteren på input trykkes, og når den slippes opp igjen. Så nå er jeg i mål med det jeg ønsker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.