Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LØST: Scripthjelp: hs.Speak


Norseman

Anbefalte innlegg

Prøver å få Homeseer til å fortelle meg temperaturen ute, men har støtt på noen problemer.

 

Temperaturen som hentes fra sensoren vises som f.eks "-9,8" og TTS tolker da dette som "nine eight", mens hvis jeg maunelt legger inn "-9.8" (altså med punktum, ikke komma), snakkes det "negative nine point eight" som er mer ønskelig. 

 

Kan man hente device-verdien, konvertere den, og få denne sendt til TTS via et script?

Screen Shot 2017-01-06 at 12.20.10.png

Endret av Norseman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sub Main (byval params as Object)
	Dim value as Double = hs.DeviceValue(26)
	hs.Speak("Outside temperature " & value.ToString.Replace(",", ".") & " degrees.")
End Sub

Det er mulig du til og med kan kjøre det som et immediate script, men det har litt spesielle kompileringsregler, så det er ikke sikkert at fungerer. Men du kan prøve:

&hs.Speak "Outside temperature " & hs.DeviceValue(26).ToString.Replace(",", ".") & " degrees"

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det fungerer nesten :-) Det ser ut til at verdien blir avrundet til nærmeste hele grad.

 

Jeg endret den slik for å få det sendt ut via Sonos:

 

Sub Main (byval params as Object)
    Dim value as Double = hs.DeviceValue(26)
    hs.Speak("Outside temperature " & value.ToString.Replace(",", ".") & " degrees.", True, "$SONOS$ANNOUNCE$:*" )
End Sub

 

SpeakIn called for Device = 100, Text = Outside temperature -6 degrees., Wait=True, Host = $SONOS$ANNOUNCE$:*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Norseman skrev:

Det ser ut til at verdien blir avrundet til nærmeste hele grad.

Sorry, my bad! :(

Tenkte meg ikke om!

 

Prøv dette:

Sub Main (byval params as Object)
	Dim value as Double = hs.DeviceValueEx(26)
	hs.Speak("Outside temperature " & value.ToString.Replace(",", ".") & " degrees.", True, "$SONOS$ANNOUNCE$:*")
End Sub

... merk at eneste forandring er "Ex" bak DeviceValue. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.