Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppdateringsfrekvens fra Multisensor 7 og Hue outdoor motion sensor


BBC

Anbefalte innlegg

Som ny Homey bruker står jeg litt fast. Tenkte å bruke lux sensor i Multisensor 7 eller Hue outdoor motion, til styring av tidspunkt for utelys av/på. Problemet mitt er at disse to sensorene oppdaterer informasjonen med svært varierende tidsintervall. Det kan gå flere timer mellom hver oppdatering av lux-verdi. Er det mulig å trigge sensorene fra Homey, eller finnes det andre trigger-muligheter/instillinger som vi gi oppdaterte data med mindre tidsintervall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske svar. Hverken utendørssensoren eller multisensor 7 har dårlig dekning. Begge går på batteri. Når de først "våkner" rapporterer de kontinuerlig omtrent, men så sovner de og det kan gå timer mellom hver oppdatering. Se bilde

Skjermdump.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBC skrev (3 timer siden):

Hei og takk for svar Stigvi. Da skjønner jeg hvordan rapporteringen foregår. Jeg tolket som om det var siste gang sensoren meldte inn til Homey. Tusen takk for hjelp.😊

 

Typisk for slike sensorer er at de kun rapporterer ved *endring* av verdi, men de kan også ofte overstyres eller konfes til i tillegg f. eks rapportere minimum hvert x minutt. Snakker da med erfaring fra diverse z-wave sensorer, usikker på Hue o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.