Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan beregne kwH forbruk?


Anbefalte innlegg

Elvia begrunner presisjonen på 2 siffer ut på HAN-porten slik:

 

Dette er en standard som ble bestemt av NEK (Norsk Elektroteknisk Komite) slik at alle leverandører av måleutstyr skulle levere samme data/presisjon på porten som strømmåleren er en del av.

 

Jeg har også en Aidon måler og synes det er rart om noen av de sender på et annet format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rapportert det som en bug i amstomqttbridge at den tar med 3 siffer etter desimalskilletegnet. Jeg ser i koden at målerstand lagres i en float og en float har bare 7 siffers nøyaktighet. Er målerstand større enn 100000 så vil amstomqttbridge ikke kunne rapportere 2 desimaler en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, stigvi said:

... Er målerstand større enn 100000 så vil amstomqttbridge ikke kunne rapportere 2 desimaler en gang.

Ser ut som du bommer med minst 20 ganger. F.eks "2000000.123" lest inn som float skrives ut som  2000000,125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.